Fölényükkel visszaélve
Rendkívül meglepett az a megoldás, amit a Magyar Energiahivatal (MEH) a 700 ezer áramfogyasztó kárára kiagyalt (l. Visszafizetnek az áramszolgáltatók. április 10.): akik tisztességesen kifizették a jogtalanul számlázott áramdíjakat, most annak csupán a 60 százalékát kapják kézhez, és nem azzal a kamattal, amit az áramszolgáltató az esetleges késedelmes számla kiegyenlítése alkalmával felszámol.
Nem indokolt, és nem is egyértelműen tisztázott körülmények között sajátítják el a villamosáram-fogyasztásuk díját időben fizetők számára visszatérítendő díj 40 százalékát. Nem tudható, kit tekintenek „rászoruló fogyasztónak". Aki néhány hónapig elhanyagolta a villanyszámlája kifizetését, még nem biztos, hogy rászoruló.
A 700 ezer fogyasztó számára aligha áttekinthető, a MEH kinek az érdekeltségébe tartozó alapítványokat kíván bevonni, és azoknak az általunk pontosan befizetett díjak 40 százalékából milyen mértékben kívánnak különdíjakat fizetni.
Tisztességes állampolgár számára teljesen érthetetlen, hogy az egyszerűen áttekinthető folyamatokat miért akarják közérthetőséget kizáró manipulációkkal bonyolítani. Amennyiben ezen a helyzeten nem változtatnak, indokoltan fordulhat jogsegélyszolgálathoz a 700 ezer fogyasztó.
Végre meg kell szüntetni, hogy az egyes szolgáltatók nemzetközileg biztosított fölényükkel visszaélve a védtelennek tekintett partnereiket kiszolgáltatott személyként, megalázóan kezeljék.
Nádházi Lajos
Veszprém