Nem a biztosító hibája
Lénárt Béla február 17-én megjelent olvasói levelével kapcsolatban (Urak a biztosítók, urak a biztosítók) a Magyar Posta Biztosító Zrt. nézőpontját is szeretnénk ismertetni az olvasókkal. Anélkül, hogy az olvasói levél minden egyes pontjára egyesével reagálnánk, négy pontban foglaljuk össze a biztosító észrevételeit.
Az első megállapítás rögtön egy közkeletű tévedésre világít rá, mely szerint a biztosítók kárrendezésének előfeltétele a rendőrségi határozat megszületése. Fontos azonban kiemelni, hogy a kárbejelentéssel nem kell megvárni a rendőrségi határozatot, az legfeljebb a kárkifizetéshez szükséges. A levél írója a káriratokhoz kapcsolódó levelezés alapján valószínűleg a szervizben kapott téves információt ebben a kérdésben. A tanulság ebből azonban a konkrét ügytől is függetlenül az, hogy amennyiben a károsult számára kérdések merülnek fel a kárrendezési folyamattal kapcsolatban, forduljon közvetlenül a biztosító ügyfélszolgálatához.
A káreset bekövetkezését követően fontos, hogy a károsult gyorsan jelentse be kárát a biztosítónál. A gyors kárbejelentés a kárrendezési folyamat hosszát jelentősen lerövidítheti. A levél írójának esetében is az okozta a csúszást, hogy a károsult előbb casco biztosítójánál kezdte a kárrendezést, és kárát csak több mint másfél hónappal később jelentette társaságunknál.
A biztosító bármilyen kárügyben csak akkor tud kifizetést teljesíteni, ha a károsult az igényei megalapozottságát megfelelően igazolja, és legalább a legszükségesebb iratokat részére beküldi. A jelen esetben ilyen volt pl. a gépjármű törzskönyve, hiszen ezzel igazolja a károsult, hogy valóban ő a gépjármű tulajdonosa. A törzskönyv beérkezését követő néhány napon belül ki is fizette társaságunk a gépjárműben addig igazoltan keletkezett kárt.
Előfordulhatnak olyan igények is egyes káresetek során, melyek megalapozottságát a biztosító a rendelkezésére álló információk alapján nem ismeri el. Ilyen esetben a biztosító a károsultat a további igényei igazolására kéri. Egyes igények igazolásának érdekében elegendő csak egy egyszerű igazolást beküldeni, ahogy az a jelen esetben is történt az új autó átírási illetékére vonatkozó bizonylat kapcsán. Vannak azonban olyan tételek is, melyeket a biztosító azért nem fizet ki, mert a káresethez kapcsolt dokumentumok alapján nem tartja jogosnak. Ilyen esetben fontos, hogy a károsult a biztosító által kért további szükséges dokumentumokat beszerezze. De ha a károsult újból csak ugyanazokat az érveket tudja a biztosító felé felsorakoztatni, mint korábban, úgy a biztosító korábbi álláspontját nem tudja megváltoztatni.
Végezetül az előbbieket összefoglalva, a Magyar Posta Biztosító Zrt. álláspontja az a történtekről, hogy a kárügy elhúzódása nem a biztosító hibájából következett be.
A Magyar Posta Biztosító Zrt. a német anyavállalata által is felügyelt, ISO 9001-es rendszer által is auditált magas szintű, stabil üzleti folyamatokkal dolgozó, az ügyfelek érdekeit messzemenőkig szem előtt tartó, a legjobb üzleti gyakorlatot követő biztosító, amely közepes méretű szereplője a magyar biztosítási piacnak.
Magyar Posta Biztosító Zrt.