Olvasói levél

Ezt a levelet egy lepukkant buszon, a 10-es úton zötykölődve írom a Budapest–Esztergom vasút egyik vonatpótlóján, amelyen már egy éve járok dolgozni.

Nem arról akarok írni, hogy a busz csak az Árpád hídig visz, mert a BKV-val a Volán képtelen volt megegyezni arról, hogy arra a pár megállóra a Nyugatiig a vonatpótló jeggyel vigyék az utasokat, ezért átszálláskor a Nyugatiba egy metrójegy árával kiegészül a vonatpótló jegy. Ami egy sokgyerekes család esetében, ahol 90 százalékkal lehet utazni a vonaton, de teljes áron a metrón, elég nagy összeg.

És nem arról, hogy az orbanikus bürokrácia miatt fél (?), egy (?) évvel csúszik a vonal átadása. Hanem arról, hogy immár egy éve a kalauzok jegykiadó gépét még mindig nem állították át a vasúti sínekhez kötött megállókról a buszmegállókra, ezért a jegyeket fantomállomásokra állítják ki, a leutazott távolságnál nagyobb kilométerszámra, vagyis drágábban. A vasúti megállók beépített jegykiadóiban már beprogramozták a valós megállókat, azaz van referenciája minden utasnak, hogy mennyibe kerülne a jegy valójában.

De a buszon vásárolt jegyek drágábbak. Ezt tudja minden kalauz, de szemrebbenés nélkül állítja ki a drágább jegyet. Az utas, ha elég határozott, már nem állomásra kér jegyet, hanem forintra, és (minden alkalommal) némi vita után megkapja a neki járó jegyet. A kalauzok, szegények, rettegnek az ellenőrtől, mert mint mondják, őket fogja megbüntetni (mert nem a megfelelő fantomállomásokra ad jegyet), és minden kalauz, akivel ez szóba került, azt jelezte, hogy már többször szólt a MÁV-nál, és nem történt semmi.

Ha én bejelentem a fogyasztóvédelemnél, lehet, hogy nekem visszaadják a különbözetet arra az útra, amelyre benyújtom a jegyet, de mi a helyzet az összes többi múltbeli és jövőbeli (még egy évig tart az elterelés!) és összes többi utas utazásával? Egy útra 60 Ft átverés, oda-vissza 120, egy héten 600 Ft, egy hónapban kb. 2000 Ft utasonként a MÁV-nak. Az a minimum volna ebben a helyzetben, hogy a MÁV kérjen bocsánatot a naponta becsapott, megkárosított utasoktól, és ne hivatkozhasson egy mobil jegykiadó gép átállításának elmaradására – egy év után.

Hargitai Henrik Piliscsaba

*A Fórum oldalon megjelenő vélemények nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját. A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a meg nem rendelt kéziratokat rövidítve és szerkesztve közölje a lap nyomtatott vagy online változatában.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.