Politikus FC

A Dunakeszi Kinizsi NB II-es futsalcsapatának reklámértéke valami olyasmi lehet, mint az űrkutatás szerepe a barlangrajzok szimbolikájának alakulásában vagy Postás Józsi előadóművész hatása a globális zeneipar fejlődésére. Gondoljuk mi.

Ám Szijjártó Péter, a futsal NB II Nyugati csoportjának első helyén álló gárda kapitánya azzal indokolta a Nol TV-nek adott interjújában az együttes tehetős szponzorainak (Közgép, TEVA, Porsche Hungaria stb.) befektetését, hogy a garnitúrában jelentős marketingpotenciál rejlik. Az Index megkereste az érintett cégeket, amelyek vállalták a szerepet a kabaréban, amennyiben – a többi közt – a telt házzal (800-1000 néző), valamint a sajtómegjelenésekkel indokolták az üzletet.

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat

Most mulathatnánk az illetékes marketingrészlegeken, amelyek alighanem a szakma tréfalapjába szánták válaszaikat, s ennél inkorrektebben járnánk el, ha azt feltételeznénk: komolyan feleltek. Mert abban az esetben kénytelenek lennénk arra következtetni, hogy a Közgép kitörési pontja a dunakeszi nyolcszáz: miért is ne rendelne egyikük-másikuk a látványos Szijjártó-sprint utáni felindulásában három kilométer autópályát vagy egy vasútisín-rekonstrukciót?

Persze csak ironizálunk, hiszen a dotálás célja ezúttal nyilván nem a termék vagy a szolgáltatás kelendőségének növelése, hanem a társaság társadalmi felelősségvállalása, jó hírnevének menedzsmentje. Ezt pedig másként lehetetlen elérni, mint külgazdasági államtitkárok hobbijának támogatásával. Az a mezőny erősségét jelzi, hogy még a Közgépet is előzi a Porsche Hungaria. A vállalat azt írta az Indexnek: a futsal a futballnál gyorsabb, kreatívabb, kiválóan megfelel márkáik imázsának. Tényleg nincs olyan szereplő a sportpiac világtérképén, amely inkább megfelelne a Seat és az Audi imázsának, mint a Dunakeszi Kinizsi.

Amúgy a topcégek abban az országban kábítanak ezzel, amelynek első osztályú futballbajnokságában játszik a Diósgyőr, amelynek tulajdonosa lapunknak azt mondta: a klub 800 milliós büdzséjének három százaléka (!) származik a szponzori bevételekből. Egy olyan gárdánál, amely a legnépszerűbb sportág legnépszerűbb képviselőinek egyike, s olykor tízezer szurkoló előtt játssza mérkőzéseit.

Most nevetgélhetnénk az üzleti szektor egyes szereplőin, amelyek asszisztálnak ahhoz, hogy a politikai elit komplett hülyének nézze a többmilliós közönséget, de a jelenség inkább szánalmas, mint mulattató: időről időre úgy hozza a véletlen, hogy megannyi komoly társaság abban a csapatban lát fantáziát, amelynek meccseit a miniszterelnök látogatja, vagy amelyben a kormányfő korábbi szpíkere sportol, s az egészben semmi szerepe az adott politikusok személyének.

Szóval kár kombinálni, mert nem szól ez a történet korrupcióról, irracionális üzleti döntésekről, átláthatatlanságról, csak az NB II Nyugati csoportjában szereplő dunakeszi futsalcsapat reklámértékéről.

Ha így van, akkor Postás Józsi is lehet még Michael Jackson.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.