Üresjárat
Ördögi kör ez, amiből a magyar kormányok nem tudnak kitörni. A (tömeg)közlekedők haragjától félve részmegoldásokkal operálnak, összehangolt programokba nem mernek belevágni. A közlekedésünket egyszerre jellemezte és jellemzi az „átadásorientált” autópálya-építés és a vonathálózat lerohasztása. A kormány most azt csinálja, amit az elátkozott „elmúlt nyolc évben” a szocialisták és a szabad demokraták is, csak ők akkor a Fidesz átkai közepette. De ehhez az elszánáshoz is kellett két év gyűrközés. Minden esély megvan arra, hogy ez a négy év is anélkül telik el, hogy az aktuális kormány belevágna a közösségi közlekedés átszervezésébe.
Ez csak látszólag pénzkérdés.
Természetesen az is, de először arra az egyszerű kérdésre kellene választ adni: milyen feladatokat milyen minőségben akar ellátni az állam a közlekedési infrastruktúra működtetésével? Mindaddig, amíg ezt nem tudja, fölösleges egyetlen fillért kiadnia vagy megtakarítani ezen a területen.