Hídavatás

Őszintén szólva fogalmunk sincs, hogyan viszonyul ötmillió-ötvenegyezer 1876-os forint húszmilliárd 2011-eshez, azt viszont bátran állíthatjuk: szűk három év a XIX. században sem telt el gyorsabban, mint a XXI.-ben. Márpedig tény, hogy cirka másfél évszázaddal ezelőtt ennyi időbe telt a kész pillérekre rászerkenteni a Margit hidat, és lám, most sem ment gyorsabban a teljes körű felújítás és a műemléki részletek helyreállítása.

Innen nézve persze érthető, hogy az utóbbi egy év tulajdonképpen csupa ünneppel telt.

Azóta, hogy a lélegzetelállítóan drága hídfelújítás kitűzött céldátumán, tavaly ősszel 57 százalékos készültségről számolhattak be a büszke alkotók, mindig volt minek örülni. Hol az egyik gyalogjárót nyitották meg, hol a másikat, hol bicikliutat avattak, hol díszkivilágítást. Lehetett örvendezni, hogy újra megáll a villamos a Margit-szigetnél, aztán hogy megnyílt a budai hídfő biciklisalagútja – igaz, azt aztán újra bezárták. A hidat használók szolidan bravóztak, ha eltűnt egy fémkordon vagy megnyílt egy lépcső, és kifejezetten a kalapjukat lengették, amikor – az építkezés vége felé – kikotorták a pillérek körül a Dunát, és felszínre hozták az ott pihenő kandeláberdarabokat. Egészen hasonlít! – morajlott az elismerés az irtóztató pénzért újragyártott lámpaoszlopokat szemlélők körében.

Most pedig itt a vége, lezajlott a legeslegutolsó átadás. Drága is volt, kínkeserves is volt, de immár a miénk. Viszont mondják csak: gondoltak már arra, mennyi idősek a gyerekek, akik akkor születtek, amikor a 4-es metró építése miatt lezárták a Kálvin teret? Eláruljuk: jövőre mennek iskolába.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.