Pofátlan hazugságok
A híradásban az ellenzékre hivatkozva azt írták, hogy a privatizációs szerződésben nem volt garancia a fejlesztésekre és a szolgáltatás színvonalának emelésére, valamint nem szabtak gátat az árak emelkedésének.
Ezután megemlítették, hogy a befektetők évente több milliárd forintot vittek ki az országból – mintha össze függés lenne az osztalékfizetés és a privatizációs szerződés állítólagos hiá nyosságai között.
Ezzel szemben a fővárosi önkormányzat a privatizációt követően is a közműcégek részvényeinek 75 százalékát birtokolta és birtokolja ma is.
Ennek megfelelően a straté giai döntések ma is a fővárosi önkormányzat hatáskörében vannak.
A fejlesztési terveket és a szolgáltatás színvonalának emelését biztosító üzleti terveket minden évben a fővárosi önkormányzat hagyta jóvá.
A Fővárosi Csatornázási Művek eseté ben a fejlesztési források képzését is előírta a társaság számára.
A fejlesztési forrásokat a társaságok a víz- és csatornadíj-bevételekből képezték.
A víz- és csatornadíjakat évente a Fővárosi Közgyűlés mint árhatóság határozta meg a privatizációs szerződések mellékletét képező díjképletek szerint.
A díjképletek adtak lehetőséget az osztalék képzésére is, és a megképződött osztalékok kifizetésére a részvénytársaságok közgyűlése adott engedélyt a fővárosi önkormányzat többségi döntésével.
Az osztalékkifi zetések feltétele nem a gazdálkodás nyereségessége, hanem a privatizációt megelőző állapothoz képest elért megtakarítások, alaptevékenységen kívüli árbevétel stb.
Megjegyzés: a fenti döntésekben a jelenlegi fővárosi képviselőknek is részt kellett venniük már az elmúlt évben.
Bódás Sándor, a privatizációt követő időszakban a főpolgármesteri hivatal volt ügyosztályvezetője