Budára vissza a trolibuszt!

Jóllehet baljós jelek kísérik a fővárosi kötött pályás közlekedést: az elmúlt két évtized várospolitikusainak tök(él)etlenkedései következtében jelentősen csökken a metró járműállománya, a budai fonódó villamos projekt csak félig valósul meg, némi bizakodásra adhat okot mégis az az elképzelés, hogy mintegy 100-100 villamos és trolibusz beszerzésére készül a főváros.

A fővárosban Buda adott elsőként helyet a trolibusznak (koromnál fogva én még utazhattam a Bécsi úton trolibusszal), itt volna az ideje annak, hogy a Pesten jól bevált és közkedvelt trolibusz ismét átlátogasson a Duna bal partjára. Talán még egyesek emlékeznek arra, hogy az 58-as villamost azzal az ígérettel szüntették meg, hogy helyette trolibuszt kap Zugliget.

Tisztában vagyok vele, hogy az elképzelés megvalósítása nemcsak a vonal kiépítését, hanem az áramellátás és a járműtelep megvalósítását is igényelné, de valami mégis megint megmozdulna a hosszú egy helyben topogás vagy visszafejlődés évei után.

Trolibuszjáratot ott célszerű indítani, ahol az utazóközönség várható nagysága egyébként villamosjáratot is indokolna, de a topográfiai és egyéb közlekedési viszonyok az utóbbi kiépítését nem teszik lehetővé. Két olyan viszonylatot szeretnék megjelölni, ahol a gazdaságos járatsűrűséghez elégséges lehet az utazási kereslet. Ezek egyike a 11-es, másik a 22-es autó buszjárat. Korábban már megállapították, hogy a szépilonai remíz alkalmas lenne a trolibuszok fogadására, és valószínűleg a körzetben lévő áramátalakító is alkalmas lehet a kapacitás bővítésére.

A budai trolibuszprojekt olyan jelentős környezetvédelmi beruházás lenne, amelyhez valószínűleg EU-s forrásokat is lehetne mobilizálni.

Dr. Mikósdi György Budapest

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.