Óbudától Újbudáig

A hegyek mégis megszülték az egeret. A főváros és a II. kerület közötti „erőpróba” után a felek kompromisszumot kötöttek. A nyugati ág megépülhet, a keleti ágat egyelőre „tanulmányozzák”.

A civilek mozgolódása is besegített, örüljünk tehát annak, hogy valami mégis megmozdult. A döntés-előkészítők munkáját tovább segítendő, néhány gondolatot ismét szeretnék megfogalmazni ezzel kapcsolatban.

A 17-es vonalának rekonstrukciója során gondosan kellene ügyelni a villamos- és a gépkocsiforgalom szigorú különválasztására. Itt lenne az alkalom arra is, hogy a pályaépítés során Budapesten is megvalósuljon a villamosok fűágyon történő közlekedésének meghonosítása, ahol ez lehetséges.

A Duna-parti (keleti) ág Margit híd alatt történő átvezetése elhagyható lenne, ha az Óbudáról érkező járatok a Frankel Leó utcán tovább haladva a Bem tér forgalmának megfelelő átalakítása után érnék el a budai Duna-partot.

A jelenlegi forgalmi viszonyokat legkevésbé érintené az a harmadik változat, amely szerint a bal oldali ágon haladó járművek a Margit körútról a Horvát utcán tovább haladva, a Csalogány utcára balra fordulva érnék el a budai Duna-partot. Ne felejtsük el, hogy a Horvát utca legalább annyira széles, mint a Margit körút, a Csalogány utca pedig kétszer kétsávos, tehát van helye a vágánypároknak.

Az utóbbi három változat egyikének kiválasztása lehetővé tenné, hogy a villamosprojekt, annyi viszály után „egy füst alatt” valósuljon meg.

Dr. Mikósdi György Budapest

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.