Hibás vonalvezetés

Tökéletesen egyetértek Bőhm András megállapításával (Egy koncepció, ami nincs, január 19.): a „Bel-Buda–belváros metróvonal csak gazdaságtalan, közlekedésileg indokolatlan luxusberuházás lehet.” Én kiegészíteném azzal, hogy nem csak a második ütem elhagyása miatt.

Hogy mennyire így van, elég, ha emlékeztetek arra a vitára, ami a Népszabadságban is heteken át folyt még a metróépítés megkezdése előtt. A szakemberek elsősorban a vonalvezetést kifogásolták: a nyomvonal egyharmada párhuzamosan fut a 2-es metróval. A Kálvin téri állomás rövid villamosmegállónyi távolságban van az Astroriától. Az eredeti tervekben Baross tér, Mátyás tér, Ferenc körút, Boráros tér, Egyetemváros stb. állomások szerepeltek. (A 6-os és a 4-es villamos lejáróját a Petőfi híd budai hídfőnél úgy tervezték és építették, hogy majd abból nyílik a metrólejárat.) Az éles szakmai vita ellenére egy végzetesen hibás vonalvezetést valósítanak meg. A Gellért téri állomás forgalma (szállóvendégek?) töredéke lesz annak, ami a Boráros téren és az Egyetemvárosnál lett volna. Gondoljunk csak a HÉV végállomására, vagy a két nagy egyetem sok-sok ezer hallgatójára!

Érdekes volna megkérdezni: miért nem hosszabbítják meg az 1-es villamos vonalát a Kelenföldi pályaudvarig? A metrólobby attól fél, hogy kiderül, az ott jelentkező utazási igényeket a 4-es metró nélkül is ki lehet elégíteni. Lehet, hogy az őrmezőiekre számítanak, akik 10-15 perc gyaloglással érik el a lejáratot? Vagy arra a néhány száz autósra, akik a parkolóban hagyják kocsijukat? Talán az segíthetne, ha az összes Dél-Budáról érkező autóbusz végállomását ide helyeznék át, közel a lejáróhoz.

Lévai Zoltán Budapest

– A robbantást figyelmeztetésnek szánták: a filozófusmaffia ezzel üzent, hogy nem tűrik üzleti érdekeik csorbítását
– A robbantást figyelmeztetésnek szánták: a filozófusmaffia ezzel üzent, hogy nem tűrik üzleti érdekeik csorbítását Marabu rajza
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.