Levélturmix

Gyakran hallom a rádió híradásaiban, hogy az M0-s autóúton „araszol” a forgalom. Pár hete mi is részt vettünk ebben a mozgalomban, amikor a Duna-hídon összeütközött két kamion. A baleset helyszínén egy rendőrautóval helyszíneltek, de a belső sávban senki nem irányította a forgalmat. Így a 6-8 kilométeres kocsisor csak lépésben haladt. A baleset közelében „cipzár módszerrel” tagozódott be a két sáv.

Nem volt ott egy-két rendőr, aki hol az egyik, hol a másik sávból engedett volna át 10-20 kocsit, így szabályozva és gyorsítva a forgalmat. Az araszolás nagymértékben növelte az üzemanyag-fogyasztást, a légszennyező anyagok kiáramlását, és a közlekedők vérnyomását, holott lett volna lehetőség a gyorsabb közlekedésre. Ugyanígy nincs forgalomirányítás a 7-es úton a martonvásári közlekedési lámpánál, ha az M7-es autópályán történik baleset a város közelében. Miért nem lehet ezt az egyszerű forgalomirányítási problémát megoldani? Mészáros László nyugdíjas gépészmérnök

Úgy gondolom, hogy alapvetően ellenkezik a jó erkölccsel minden olyan jövedelem (akár a minimálbér is), amely mögött nincs arányos teljesítmény. Itt természetesen a közpénzekből fizetett juttatásokról van szó: egy tőkés tulajdonban levő cég annyit fizet pl. egy kutatómérnöknek, vagy egy jómódú polgár a bejárónőjének, amennyit akar. De azt is gondolom, hogy a jó erkölcsbe ütközik az olyan álláshalmozás is, ha például egy polgármester ugyanakkor országgyűlési képviselő, frakcióvezető, különböző állami és önkormányzati cégek igazgatótanácsi vagy felügyelőbizottsági tagja, és még esetleg tanácsadó is valahol – és ezekért mindenhol felveszi a jogos járandóságát, költségtérítését. Arról nem is beszélve, hogy ilyen szerteágazó feladatok vállalása oly mértékben igénybe veszi fizikai és szellemi teljesítőképességét, hogy az már az egészségét is veszélyezteti, és az egyes feladatok ellátásának színvonalát leronthatja.

Verseci Miklós Budapest

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.