A UPC igazsága

Azt hittem, előnyös akciós szerződéseket kötöttem a UPC Magyarország Kft.-vel TV-, telefon- és (az agyonreklámozott hű de gyors Fiber Power 15) internetszolgáltatásra, hűségnyilatkozattal. Csak arra nem figyeltem fel, hogy egy valami nagyon hiányzik a szerződési feltételekből: hogy ennek fejében a UPC köteles folyamatos, jó minőségű szolgáltatást nyújtani.

Augusztus 20-a reggelén meglepetve tapasztaltam, hogy nincs se TV-vétel, se internetkapcsolat, sőt a telefonom sem működik. Felhívtam mobilon az ugyancsak UPC-fogyasztó barátnőmet, legyen szíves jelentse már az ügyfélszolgálatnak a hibát. (Ugyanis ha én hívom mobilról a 1221-et, akkor ingem-glóriámat ráfizethetem arra a 10-15 percre, míg a reklámok, menüpontok, várakoztatás után végre kapok egy ügyintézőt.) Barátnőm aztán megnyugtatott, hogy a gépi hang szerint már ismerik a lakókörzetemben a hibát, a kijavítása folyamatban van.

Nos, a kijavítás augusztus 23-ig egyfolytában „folyamatban volt”, de valójában az égvilágon semmi nem történt. Így több mint három napra visszacsöppentem az 50-es évekbe, amikor ugyancsak nem volt se televízióm, se telefonom, az internetről nem is beszélve.

21-én barátnőm ismét reklamált, ezúttal már egy ügyintézővel beszélve, aki szerint: – keresik a hibát, legyünk türelemmel, az elhárítás „folyamatban van”.

Aztán 23-án, hétfőn délelőtt végre kijött a házunkba egy szerelő, tett-vett és egykettőre helyreállt a kapcsolat.

Felháborodásom csak nőtt, mikor kiküldték a soron következő számlát, mintha mi sem történt volna! Az ügyintéző a UPC Általános Szerződési Feltételei valamelyik pontjára hivatkozott, mely szerint a bejelentéstől számított 72 órán belül kell a hibát megjavítani. Nekem személyesen kötelességem lett volna (sic!) egy ügyintézővel beszélni. Se pardon, se bocsánat! Valóban, a „bejelentésemtől” számítva 72 órán belül megtörtént a javítás, így ők nem tartoznak semmivel. Nem tartoznak semmivel?!

Annak idején, a szerződés aláírásakor kaptam (nem túlzok) egy vastag dossziényi paksamétát, amely – így utólag megnézve – tartalmazza a hivatkozott Általános Szerződési Feltételeket. Nyilvánvaló (és ennek a cég is tudatában van, ennek a haszonélvezője), hogy az aláíráskor egyetlen embernek sem jut eszébe, hogy azt a néhány óra alatt elolvasható dossziét töviről hegyire áttanulmányozza, mikor ott toporog jónéhány ügyfél a háta mögött. Így aztán a cégnek mindig igaza van, a szerencsétlen ügyfélnek meg soha sincs. Vagy mégsem így működik? Szeretném tudni, nekem és ezernyi sorstársamnak, hol rejtőzködik az igazsága.

Dr. Molnár Lívia Debrecen

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.