A UPC igazsága
Augusztus 20-a reggelén meglepetve tapasztaltam, hogy nincs se TV-vétel, se internetkapcsolat, sőt a telefonom sem működik. Felhívtam mobilon az ugyancsak UPC-fogyasztó barátnőmet, legyen szíves jelentse már az ügyfélszolgálatnak a hibát. (Ugyanis ha én hívom mobilról a 1221-et, akkor ingem-glóriámat ráfizethetem arra a 10-15 percre, míg a reklámok, menüpontok, várakoztatás után végre kapok egy ügyintézőt.) Barátnőm aztán megnyugtatott, hogy a gépi hang szerint már ismerik a lakókörzetemben a hibát, a kijavítása folyamatban van.
Nos, a kijavítás augusztus 23-ig egyfolytában „folyamatban volt”, de valójában az égvilágon semmi nem történt. Így több mint három napra visszacsöppentem az 50-es évekbe, amikor ugyancsak nem volt se televízióm, se telefonom, az internetről nem is beszélve.
21-én barátnőm ismét reklamált, ezúttal már egy ügyintézővel beszélve, aki szerint: – keresik a hibát, legyünk türelemmel, az elhárítás „folyamatban van”.
Aztán 23-án, hétfőn délelőtt végre kijött a házunkba egy szerelő, tett-vett és egykettőre helyreállt a kapcsolat.
Felháborodásom csak nőtt, mikor kiküldték a soron következő számlát, mintha mi sem történt volna! Az ügyintéző a UPC Általános Szerződési Feltételei valamelyik pontjára hivatkozott, mely szerint a bejelentéstől számított 72 órán belül kell a hibát megjavítani. Nekem személyesen kötelességem lett volna (sic!) egy ügyintézővel beszélni. Se pardon, se bocsánat! Valóban, a „bejelentésemtől” számítva 72 órán belül megtörtént a javítás, így ők nem tartoznak semmivel. Nem tartoznak semmivel?!
Annak idején, a szerződés aláírásakor kaptam (nem túlzok) egy vastag dossziényi paksamétát, amely – így utólag megnézve – tartalmazza a hivatkozott Általános Szerződési Feltételeket. Nyilvánvaló (és ennek a cég is tudatában van, ennek a haszonélvezője), hogy az aláíráskor egyetlen embernek sem jut eszébe, hogy azt a néhány óra alatt elolvasható dossziét töviről hegyire áttanulmányozza, mikor ott toporog jónéhány ügyfél a háta mögött. Így aztán a cégnek mindig igaza van, a szerencsétlen ügyfélnek meg soha sincs. Vagy mégsem így működik? Szeretném tudni, nekem és ezernyi sorstársamnak, hol rejtőzködik az igazsága.
Dr. Molnár Lívia Debrecen