Kísértetpláza

Moziba mentünk az Alleéba. Parkolunk, idáig rendben van. Mennénk föl a mozihoz, ám sehol semmi jelzés. Végül benyitunk a vészkijárat feliratú ajtón: hát csodák csodája, ott vannak a liftek. A liftben semmi tájékoztatás, hogy hányadik emeletre kell mennünk. Második beszállásra eljutunk a megfelelő emeletre. Ott már szag alapján odatalálunk a „cinemá”-hoz.

Jegyvásárlás. A pénztárosnak esze ágában sincs szólni (kiírás persze itt sincs), hogy neki kell érvényesítenie a parkolójegyet. Véletlenül mégis megtudjuk, megteszi. Szép tőle, gondolhatnánk, de a végén kiderül, hiába fáradozott. A film után a nézősereg elvezető folyosója kukákkal tele, más élmény nincs. Mint a házak szennyvízlefolyója a főcsatornába, úgy torkollnak az egyes termek ajtajai az elvezető folyosóba.

Kiérünk, kis kaland után megtaláljuk autónkat. A parkolóhelyek nincsenek beszámozva, ami segítene a visszatalálásban. Nagyszerű! Hajtunk végre a kijárathoz, jegy az automatába. Kiírás: időtúllépés –fizessen újra. A biztonsági őr tájékoztat: érvényes jegyünket még egyszer érvényesíteni kell a fizetőautomatában. Mutatja, merre. A pénztáros persze minderről egy szót sem szólt. Ha nem is könnyen, megtaláljuk az automatát. Ott már egy sereg néző bosszankodik, dühöng, ki-ki vérmérséklete szerint.

Az automata három percig gondolkodik, amíg visszaadja a jegyünket. Persze jelzések híján a falanszterben eltévedünk: nem tudjuk, melyik ajtón kell visszamenni. Öt perc keringés, amíg újra megtaláljuk az autót. Diadalmasan be a jegyet a kiengedőautomatába! Kiírás ugyanaz: lejárt, menjek, fizessek újra! Ekkor akadok ki: üvölteni kezdek a személyzetért. A hatás tökéletes: jönnek. Elnézést kérnek, kézi erővel kiengednek. Idáig szép. De ha valami baj lenne, nem volna az az erő, ami kimenekítené innen az embereket.

Fazekas András Budapest

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.