Kiiktattak...
Ezek után a Tigáz ügyfélszolgálatához fordultam, s kértem az újonnan megállapított átalány csökkentését, és az elismert túlfogyasztásra tizenkét havi méltányossági részletfizetést. Kérelmemet kedvezően elbírálva tizenkét hónapra csekket küldtek. Kedvezményes fizetési lehetőségem okán az öröm felületessé tett, és elkerülte figyelmemet, hogy az első részletfizetés december 28-án esedékes, és a késedelmes fizetés esetén minden külön értesítés nélkül megszűnik a részletekben fizetés lehetősége. Csak december 29-én fizettem be a tartozást, és így – elismerem – jogosan kapom a felszólítóleveleket. Csakhogy fáziskéséssel. Ugyanis a tartozásrészletező levelekben nem naprakész összeg szerepel. Ezekre – a fogyasztóvédelem tanácsára – minden alkalommal reagáltam, és kértem újfent méltányosságukat a részletfizetés tárgyában, ugyanis a további esedékes, de visszavont részleteket már korábban befizettük. A részszámlákat is fizetem, de a nyugdíjbeérkezés miatt pár napos késéssel.
Ma ott tartunk, hogy folyamatos fizetőkészségem ellenére a gázszolgáltatás kiiktatását helyezték kilátásba. Megismételt méltányossági kérelmemet elutasítva azt is közölte az ügyintéző hölgy, aki Egerben teszi a dolgát, hogy a „generálódott kikapcsolási rendelést sajnos nem áll módjunkban leállítani.”
A hozzám érkezett peresítés előtti fizetési felszólításnak gyermekeim tettek eleget. De vajon van-e lehetőség arra, hogy a részszámlák fizetési határideje a hónap közepére essen? Ugyanis azt vélem balga módon, hogy a szerződések kétoldalú megállapodáson, és nem diktátumokon alapulnak. Még kisfogyasztók esetében is. Tanulság: A fogyasztó ne várja el a szolgáltatótól az empátiát. Ezért igenis, minden szolgáltató számlájának fizetési határidejét éberen figyelni kell, saját könyvelést is vezetve, a mérőóraállással együtt.
Ilyen szolgáltatói magatartás után nem fogyasztónak, hanem kiszolgáltatottnak érzem magam. És mennyire kiszolgáltatottak, akik nem számíthatnak gyermekeik vagy rokonaik segítségére?
Tősér István Miskolc