Fűthető bőrkormány
Mostanában olyan magasan van a közéleti ingerküszöböm, hogy ugrálva is alig lehet elérni, de azért ez a fűthető bőrkormány simán átjött rajta. Talán azért, mert nem is sejtettem, hogy létezik ilyesmi.
Tavaly, amikor a terepjáróügy először szóba került, Kocsis azzal indokolta a Mitsubishi szükségességét, hogy sokat utazik az országban, és ha a terepviszonyok úgy kívánták, akkor a terepjárót használta. El is képzeltem, hogy mehetett ez az MVM központban: jön a riasztás, hogy Hajmáskéren leszakadt a vezeték. Egy pillantás a térképre, és kiderül, terepviszonyok vannak. Már indul is a vezér a terepjáróhoz. Még ellenőrzi, hogy be van-e készítve a csípőfogó, a szigetelőszalag, a gumicsizma meg a mászóvas, és robog, hogy megoldja a problémát.
A Range Rover beszerzése az Audi és a Mitsubishi mellé már valószínűleg nem a mostoha terep, hanem a szélsőséges hazai klímaviszonyok miatt vált szükségessé. Elgémberedett ujjakkal nem igazán hatékonyak ugyanis a távvezeték távvezetők.
Kocsisnak egyébként a jelenlegi munkahelyén, a BKV-nál is volt már autós afférja.
A szolgálati Audijába kötött bele a média, mert csak Renault Laguna járt volna neki hivatalból. De ebből is kimászott, mint ahogy más ügyekből korábban. Amikor a Tocsik-ügy miatt leváltották az ÁPV Rt. teljes vezérkarát, akkor ő vezérigazgató-helyettesként megúszta. Később vezérigazgatóként kibekkelte a Paksi Atomerőmű súlyos balesetét is, majd pedig többé-kevésbé sikerült kimagyaráznia magát azon vádak alól, hogy a feleségének köze lett volna ahhoz az offshore céghez, amely 1,1 milliárd forinttal károsította meg az MVM-et. Nem lepődnék meg túlságosan, ha egyszer egy belső vizsgálat kiderítené, hogy Kocsis maga a Hegylakó, és évszázadok óta él itt közöttünk, sebezhetetlenül. De az is lehet, hogy csak jól kezeli (lábalja) a mászóvasat, és hiába csúszik le, mindig visszamászik.
Kocsis kétségtelenül tud valamit, hogy ennyi megpróbáltatás után is a topon van. De arra még nem jött rá, hogy a hivalkodás az emberek szemében azon főbenjáró bűnök közé tartozik, amelyeket egy gazdag és befolyásos ember elkövethet.
Kocsis azért van állandóan a média célkeresztjében, mert a rongyrázásain jókat lehet csámcsogni. De a bajok forrása nem ő maga. Ő csak egy nagybeteg szervezet, a magyar társadalom tüneti jelensége.
Parttalanul ömlik ránk az utóbbi hónapokban a BKV-s mocsok, amelyhez Kocsisnak személyesen sok köze nincs. De nekem úgy tűnik, szépen összeillenek. Megtalálta a zsák a foltját. Merthogy a BKV ugyanannak a betegségnek egy másik, nagyon fájdalmas tünete. Nagy lenyúlások, fiktív szerződések, nyilvánvaló szabálytalanságok, kilopott közpénzek. És hogy még mi lehet a mélyben, arról már vannak sejtéseink. A francia Alstom cégtől 65 milliárdért vásárolt, nyolc hónap késéssel leszállított metrószerelvényekről kiderült, hogy használhatatlanok. A franciák egymilliárdnyi pluszköltségért lennének hajlandók olyanná átszerelni a vonatokat, hogy megfeleljenek az eredeti szerződésben leírtaknak. Még nekik áll följebb. A vételár felét már jóval korábban megkapták ugyanis. A BKV meg futhat a szerelvényei után, mert csak hosszú pereskedések után kaphatná vissza a pénzét.
Ezeket a szerződéseket valakik letárgyalták, mások jóváhagyták. Nem tudni, kiderül-e valaha, hogy miféle hibák, tévedések, nemtörődömségek, tisztátlan alkuk vezettek ehhez a csapdahelyzethez.
A véres verítékünkkel előállított közpénz ezekben a kezekben Csáki szalmája. A 4-es metró beruházása például valaha 175 milliárdról indult, ma 375-nél tart, és autentikus vélemények szerint 500 milliárd sem fogja végül betakarni. A közvélekedés úgy tartja, azért mehet ez így, mert ez egy következmények nélküli ország. Szerintem éppen ellenkezőleg: ez egy következményekkel végletesen túlterhelt ország.
A legsúlyosabb következmény, hogy itt tartunk.
P. S. Kíváncsiságból utánanéztem, tényleg lehet fűthető bőrkormányt venni a Range Roverhez, 203 euróért.