Ész nélküli átalakítás

Már a csapból is az folyik, hogy 33 szárnyvonal megszüntetését tervezi a közlekedési tárca. Sem politikus, sem vasutas nem vagyok - csak egy utas a sok közül, aki azt látja, hogy nem hozzáértő módon határoznak a vasút jövőjéről.

Mire alapozom e kijelentést? Családunk gyakran utazik Bajára és Bajáról. Repesett a lelkem, amikor hallottam: olyan menetrend készült, hogy a Pécs-Baja felől jövő vonatokról Sárbogárdon át lehet szállni interpicire Székesfehérvár felé. Többször mentem már ilyen vonattal - tiszta, kulturált, kár, hogy kevés helyre jár.

Hallottam, hogy Székesfehérvárról a Balaton északi és déli partjára, sőt Veszprémbe is tovább lehet utazni csatlakozó járatokkal. Ez az egész egy új rendszer, minden két órában működne jövőre. Én azt látom benne legjobbnak, hogy Bajáról kényelmesen el lehet jutni a Balatonra.

Erre mit csinál a minisztérium? Bezárja az interpicis vonalat Sárbogárd és Székesfehérvár között. Ez lenne a takarékosság? Hogy elvágjuk egymástól az országrészeket? Éppen az a kis piros interpici, ami ide-oda ingázik Fehérvár és Sárbogárd között, az menti meg a vasutat a csődtől?

Fiatal vasutasok kitalálták, megcsinálták, hogyan lehetne javítani a közlekedést a fél Dunántúlon, erre hozzá nem értő módon tönkreteszik. Aki a döntést hozta, tudja egyáltalán, hány pécsi vagy veszprémi diák, hány Balatonra utazó örült volna ennek az interpicis járatnak? Múltbéli adatok alapján, rozoga személyvonatokat látva döntöttek - a jövő nem érdekelte őket.

Molnár Péterné

Budapest

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.