Szemre hibátlan
Mit tehettem: felhívtam a szervizt. Tárcsázzak egy másik számot - közölték -, mert ők ezzel a márkával nem foglalkoznak. Félórás küzdelem után végre az egyik szerviz vállalta, hogy küld egy szerelőt. A mester meg is érkezett, majd szemrevételezte a készüléket. Nézte közelről, aztán távolról, közben még le is guggolt. Az égvilágon semmihez sem nyúlt, a távkapcsolót is én kezeltem. Nincs tennivalója - mondta -, helyezzem a falra a televíziót, hátha jobb lesz a kép. Ekkor kissé megdöbbentem. Ahhoz, hogy a XXI. században egy televízió megfelelően működjön, át kell alakítani a lakást?
Ezután írtam a székesfehérvári központi szerviznek. A Conelser Kft.-től hetek múlva megérkezett a válasz. Arról tájékoztattak, hogy a készülék a "szerviz megállapítása szerint hibátlan, a gyártó előírásainak megfelel". Ha szakvéleményük ellen kifogásom lenne, akkor valamelyik minősítő intézettől kérhetek egy másikat a saját költségemre. Na már most a kérdés rögtön adott: egy szimpla nézelődés elég az autentikus szakvéleményhez?
Mindent összegezve: egy éven belül már másodszor találkozom minőségében erősen kifogásolható Thomson televízióval. Az első esetnél nagy nehezen visszaadták a pénzt. Most csak egy "hibátlan" készülékem és egy "szakvéleményem" van. Na ne má', hogy a vevőnek legyen igaza. Egyébiránt ezzel a típusú tévével kapcsolatos problémák az interneten is olvashatók. Arról is szól a fáma, hogy a cég leállt a gyártással. Tehát a maradékot - bármilyen is az - mindenképpen el kell adni.
Spányik Miklós
Budapest