Levélturmix
Szerettem volna Budapestről Miskolc irányába utazni, viszont a menetjegyem megváltása után tapasztaltam csak, hogy aznap a vasút pálya-karbantartási munkák miatt módosított menetrend szerint közlekedteti a vonatokat Budapest és Hatvan között. A vasútnak jogában áll pályaépítések esetén a menetrendtől eltérni, szerelvényeit rövidített vagy kerülő úton közlekedtetni, ill. vonatpótló autóbuszokkal pótolni a kimaradó vonatokat. De pályaépítés miatt az előre meghirdetett (menetrend szerinti) összes vonatot kötelező közlekedtetnie. Ezzel szemben az utasok azt tapasztalhatták, hogy a gyorsvonatok nem közlekedtek, helyettük Budapest-Hatvan között a menetrend szerinti személyvonattal utazhatnak, melyről átszállás nélküli kapcsolatot biztosítanak Eger, ill. Miskolc irányába. A MÁV-Start ezen intézkedése teljesen jogszerűtlen, s a vonatelmaradás miatt minden egyes utast az üzletszabályzatuk alapján a megváltott menetjegy ötszöröse illeti meg kártérítésként. S ezt bármelyik pénztárban vissza kell fizetnie.
Ádám Mátyás
Budapest
Szeptember 23-án megjelent olvasói levelembe (Jogos elkeseredés) sajnálatos tévedést fogalmaztam. Azt írtam, hogy kisbarnaki Farkas Ferencet a népbírósági ítélet alapján kivégezték. Ezzel szemben k. F. F. amerikai fogságba esett, így távollétében megfosztották rangjától, katonai státuszától, és életfogytiglani börtönre ítélték. Mint végig Szálasi hívét és magas rangú katonáját, aki részt vett Szálasi politikájának megvalósításában, ha itthon marad valószínűleg halálra ítélik. Az emigrációban élete végéig a fasiszta magyar szervezetek illusztris személyisége volt. Megalapította a Magyar Szabadság Pártot, amely tagadta a háború utáni kormányok legitimitását, ezért Nyugat-Németországban árnyékkormányt alakított, melynek ő volt a miniszterelnöke. Később - a helyzet komolytalanságát fölmérve (egy ország sem ismerte el) - lemondott, kormánya megszűnt létezni. A tévedésem lényegében nem változtatja meg véleményemet kisbarnaki Farkas Ferenc rehabilitásával kapcsolatban.
Salga István
Budapest