A nézők büntetése

Sokszor bosszant mindenkit, hogy a reklámok szinte tönkreteszik a tévéfilmek nézhetőségét. Nem ritka a negyed-, félórás csúszás a megadott műsorkezdéshez képest, vélhetőleg a reklámok miatt. Mert a reklámért fizetnek, a nézők meg „csak" nézik.

Szinte az az érzésem, hogy a csatornák vettek közösen egy pár filmet, és egymásnak átadva az idők végezetéig abból akarnak megélni. Az ember nem érti: tényleg ennyire hülyének tartják? Ha néhanapján nagyszerű filmet adnak, azt száműzik a késő éjszakai időpontra, két-három órakor ér véget.

A képernyő tele van felirattal, szinte minden sarokra jut egy-egy, természetesen a csatornának fontos dolgot hirdetve rikító, mozgó-lüktető kivitelben, mert nekik ez a fontos, és nem a kedves néző (aki mellesleg a „nézettségi fok" csalóka teljesítménymérés alanya).

A lesajnálás csúcsa viszont az Országos Rádió és Televízió Testület és a kábelszolgáltatók. Az ORTT elszédülve saját fontosságának illúziójától (valójában fontos lenne, de a nézők érdekvédelmében!) fölháborodik olyan műsorszámokon (pl. Mónika Show, Joshi Barat...), amelyek kulturális színvonala eléggé vitatható. No, nem a színvonal, hanem a tartalom miatt. Ezért példásan büntet - minket!

Nem a reklámidőt rendeli megkurtítani, nem a szóban forgó műsort tiltja le rövidebb-hosszabb időre a képernyőről, hanem naponta - szakaszosan - órákra elsötétül a képernyő, „letiltva" olyan műsorokat, amelyeknek semmi közük az ominózus műsorokhoz. Ezeket általában olyan nézők néznék, akik egyszer sem látták a kritizált műsoroknak egyetlen darabját sem.

A kábeltévé-szolgáltatók elvileg harcolnak az előfizetőkért, de valójában már felosztották a piacot egymás között, az előfizetők innen kezdve már nem fontosak. Aki elmegy az egyiktől, a másiknál köt ki. Így már lehet bátran, önkényesen a csomagból adókat kiemelni, érdekteleneket betenni helyettük, így kényszerítve-terelve a drágább csomag vételére az előfizetőt. Az, hogy ez egyoldalú szerződésmódosítás, és a polgári törvénykönyv előírásaiba ütközik?! Kit érdekel?!

A legfölháborítóbb a július 18-i vihar után történt. Ilyen zivatar volt már többször is, de máskor a szolgáltatást rövid időn belül helyreállították. Ám ezek az esetek általában hétköznapra estek. Most azonban a vihar elszámította magát, szombaton, a délutáni órákban érkezett. Így csak hétfőn (!) dél felé állították helyre a szolgáltatást. Szombat-vasárnap telefonhívásnál csak a gép kapcsoltatott különböző helyekre, az ígért „kezelőnek" 15-20 perc után se híre, se hamva.

Kíváncsi vagyok, mit derít ki a rovásunkra oly szigorú ORTT.

Salga István
Budapest

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.