Tarlós nem tudja, mit akar a kormány buszügyben

Lesz hivatalos átadója is a Széll Kálmán térnek, de előbb megvárom, amíg előjönnek a hibák. Így nem lesz annyira sáros a láb, amit belém törölgetnek – háborgott Tarlós István főpolgármester mai aktuális sajtótájékoztatóján. A városvezető kiemelte, hogy a csomópont rekonstrukcióját évtizedek óta ígérgették, de az ő vezetése alatt meg is valósult, méghozzá úgy, hogy közben a tér mindvégig üzemelt. A tender elhúzódásából adódó 7 hónapos csúszást végül 3 hónapra csökkentették. A két nap után szükségessé vált burkolatbontást anyaghibával magyarázta, amit garanciálisan javít a kivitelező. Az elszámolásban pedig a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK) kapott tájékoztatásra hivatkozva állította, hogy nincs semmi hiba.

A főpolgármester nem árult el több részletet az M3-as buszpótlás körül kialakult perpatvar hátteréről sem. Rögzítette: a kormány visszavonta a buszvásárláshoz korábban adott garanciát, így sem lengyel, sem magyar buszt nem vásárolhat a főváros hitelből. A szolgáltatásvásárlás viszont az eddig ismert számítások szerint drágább lenne, ráadásul meglehetősen bizonytalan, hogy egy erre kiírt tendert időben sikerül lezárni.

Az M3-as metró rekonstrukciója novemberben kezdődne, így addigra kellene megoldani a buszpótlást. A korábban kiírt tendereken a lengyel Solaris, illetve a magyar Mabi-Bus Kft. nyert. A szerződéseket a BKV alá is írta, a Fővárosi Közgyűlésnek azonban vétójoga van 180 napig. A kormány új keletű kérésként most azt várja a fővárostól, hogy az olcsóbb, határidőre szállítható csuklós buszok helyett magyar járműveket, illetve Törökországban gyártott Mercedeseket vásároljon. Tarlós rámutatott: a magyar buszokat félkészen szállítják, ráadásul novemberre legfeljebb 48 készülhet belőlük. A Mercedesek viszont nem magyar gyártásúak, ráadásul szóló buszok, így a metrókiváltásra nem alkalmasak. Ami országos szinten évek múlva pozitív hatással bír, az Budapestnek nem biztos, hogy most jó – összegzett Tarlós István, aki bízik benne, hogy a kormány meggyőző garanciát tud a kérése mögé tenni a két hét múlva esedékes közgyűlési döntés előtt. Szolgáltatásvásárlás esetén a főváros azt várja, hogy a kormány fizesse ki az ebből származó esetleges többletköltségeket, bár a főváros számára ez így is előnytelenebb, mint a vásárlás, hiszen abban az esetben itt maradnának a járművek.

A Népszabadság azon kérdésére, miszerint miért kell a fővárosnak figyelembe vennie a kormány kérését, ha a kabinet semmilyen módon nem járul hozzá a költségekhez, a főpolgármester talányosan annyit válaszolt: „egy dolog az, hogy mit fogad el a közgyűlés, egy másik, amit én”.

A városvezető közölte azt is: a Déli pályaudvar bezáratásának felelősségét sem vállalja fel, mivel ez a kormány döntése, amelybe a fővárosnak semmilyen beleszólása sincs. Egyelőre a véleményüket se kérték ki.

A Népszabadság kérdésre válaszolva ígéretet tett arra, hogy a római-parti mobil gát ügyében közvélemény-kutatást tartanak, de csak a látványtervek elkészülte után és csak az érintett lakosság körében. A nyomvonalról még nem született döntés, de Tarlós István megismételte: a gátépítéshez mindenütt fát kell kivágni. A parton több satnyábbat, a Nánási úton kevesebbet, viszont védett példányokat. A kerítés vonalába pedig azért nem építhető fel a gát, mert tíz évig is elhúzódnának a kártérítési perek. Erről szerinte nem is érdemes vitatkozni.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.