Megint leállt a 4-es metró építése

Beváltotta fenyegetését a 4-es metró alagútját fúró cég, és megint leállt a munkával. A metró projektigazgatóság szerint ezzel épp a Bamcó konzorcium szeg szerződést, ezért ha két héten belül nem folytatják a munkát, felmondanak nekik, és majd a BKV maga fejezi be az alagútépítést. Ez újabb egyéves csúszást jelentene. Tarlós gratulált Demszkynek.

Beváltotta korábbi fenyegetését a 4-es metró alagútját fúró Bamco-konzorcium, és a mai nappal felfüggesztette a metróépítési munkálatokat. Mint arról lapunk beszámolt, a cégcsoport a felmerült többletmunkák miatt újabb, nagyjából 35 milliárd forintos plsuzköltség iránt nyújtott be igényt, azzal, ha április 12-ig nem kezdődik meg e követelések szakmai felülvizsgálata, kész akár szerződést is bontani.

4-es metró alagútépítés az Etele téren
4-es metró alagútépítés az Etele téren

A Népszabadság online kiadása múlt héten írt arról, hogy holtpontra jutottak a BKC metró projektirodájával folytatott tárgyalások, amelyeket a Bamco korábbi információink szerint komolytalannak nevezett.

A DBR Metró Projekt Igazgatóság lapunknak küldött közleményében a munkák folytatására szólította fel a konzorciumot, vitatva az általuk támasztott követelések jogosságát. Szerintük a Bamcónak döntőbizottsághoz kellett volna fordulnia. Ezért mivel ehelyett leálltak a munkákkal, a DBR szerint ezzel megvan a jogalap, hogy ők mondhassák fel a szerződést a Bamcóval. Ha az alagútfúró cég két héten belül nem folytatja a munkát, a DBR ezt meg is lépi, és szerződést bont.

A metró projektigazgatóság szerint van más cég is, amely folytathatná az alagút fúrását, sőt ezt maga a BKV is megteheti. A vállalkozónak ugyanis a szerződés szerint minden eszközét helyén kell hagynia, és szabályszerűen átadni a területet. Azaz a fúrópajzs nem megy sehová, szerződésbontás esetén pedig hosszú pereskedés indulhat a DBR és a Bamcó között.

Ha az alagútfúrásra közbeszerzési eljáráson keresnek új vállalkozót, az egyéves csúszást jelentene a beruházásnál. (Klados Gusztáv, a projektiroda vezetője egy múlt heti bejáráson ismerte el, hogy az eddig emlegetett 2011-es átadási határidő helyett a próbaüzem is csak 2012-ben indulhat.) A DBR szerint egyszerűbb volna a BKV-nak magának folytatnia az alagútépítést, mint újabb külső vállalkozót bevonni, ez gyorsabb és olcsóbb is volna szerintük.

A DBR szerint a Bamcóval zajló vita ugyan komplikált helyzetet teremt, de nem veszélyezteti a metróhoz remélt 250 milliárd forintos uniós támogatásról való döntést, és nem lehetetleníti el a beruházást sem.

A Főpolgármesteri Hivatalban későbbre ígértek reagálást. Tarlós István, a fővárosi Fidesz-frakció vezetője az üggyel lapunknak azt mondta: gratulál Demszky Gábor főpolgármesternek, mostantól a 4-es metró története valóban felejthetetlen történetté vált.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.