Már a kormányt is aggasztja a dízelbotrány
Lázár János csütörtöki sajtótájékoztatóján együttműködést szorgalmazott a győri Audi gyárral, és jelezte: nem számol elbocsátásokkal, de a forgalom visszaesése miatt a cégcsoport várhatóan kisebb részt tud vállalni a gazdasági növekedésből.
Átvert autótulajdonosok, kisemmizett részvényesek és harcos környezetvédők egyaránt perre mennek, hogy a Volkswagennél kipattant csalássorozat miatt elszenvedett káraikat megtéríttessék. A súlyos bírságok mellett a németeknek még az állami támogatások visszatérítésére is fel kell készülniük. Kriván Bence írása: >>>
Lázár János szerint foglalkozni kell azzal, hogyan teljesíthetők a 2016-os költségvetésben rögzített számok a VW-botrány mellett.
Ahogy arról többször beszámoltunk, a Volkswagen több modellje fennakadt a károsanyag-kibocsátási teszteken. Kiderült ugyanis, hogy a világ egyik legnagyobb autókonszernje a gépjárműveibe épített szoftverrel csalt a mérgező kipufogógázok mennyiségét mérő vizsgálatokon. A valóságban a megengedett érték többszörösét eregetik a levegőbe járműveik. A botrány miatt nagyot zuhantak a VW részvényei, a cég elnöke lemondott, ráadásul azóta egyre több autógyárról derült ki, hogy manipulálták autóik kibocsátási adatait.
Arról, hogy a botránynak milyen hatásai lehetnek a magyar gazdaságra, korábbi cikkünkben olvashatnak.