Fideszes kerületek mennek szembe Tarlóssal

A főváros XII. kerületi önkormányzata állásfoglalás kiadására készül a dugódíjról.

Az elmúlt három évben mintegy 15-24 százalékkal csökkent a közúti járműforgalom, illetve a közlekedésben részt vevők száma Budapesten. A belvárosi „Fő utca” átadását követő, valamint az Országház környékének átépítése után várható új forgalmi rend szintén csökkenti majd az autóforgalmat. Így Budapesten éppen az ellenkezője történik annak, ami miatt Londonban gondosan előkészítve bevezették a „zsúfoltsági díjat” – olvasható a XII. kerületi önkormányzat következő testületi ülésére készült állásfoglalás-tervezetben.

Az önkormányzat egyébként azt is sérelmezi, hogy sem hivatalos tájékoztatást, sem szakmai előkészítő anyagot nem kaptak, így a kerületvezetők nem ismerik a konkrét fővárosi szándékot. Tudomásuk szerint semmilyen célzott felmérés nem készült a dugódíj budai hatásának előrejelzésére. Így a tervezet szerint fennáll a veszélye annak, hogy a dugódíj a Budaörsi buszsávhoz hasonló hatást fejt ki. A levegőminőség romlása mellett a parkolás ellehetetlenülésétől is tartanak a zónahatárokon, mivel a jelenlegi kapacitás aligha lesz erre elég. Így a dugódíj bevezetése előtt előbb a nagy kapacitású P+R parkolókat kellene megépíteni – véli Pokorni Zoltán polgármester testülete, amely egyúttal hangsúlyozza: nem ellenzik a behajtási díjat, feltéve, hogy azt nem forrásbővítési eszközként vezetik be. Az egyzónás rendszer helyett sokkal jobbnak tartanák több zóna kialakítását. Ennek lehetőségét vizsgálják a Budapesti Közlekedési Központnál. Hasonló aggályokat fogalmazott meg korábban a III. kerület is, ahol attól félnek, hogy a belvárosból kiszorult autók megfojtják a zóna határán lévő kerületeket.

A behajtási díj bevezetését a 4-es metró uniós támogatási szerződésében vállalta Budapest. Ám a BKV finanszírozási gondjai miatt nem a vonal megnyitásakor, hanem már jövő nyáron bevezetik. Az unió nem írt elő összeget, így a napi 500 forintos díjtételt sem a kontraktusba foglaltakhoz, hanem a szükséges forráshoz szabják. Ebből kell ugyanis fedezni a 32 milliárdos állami normatíva jövő évi megszűnését is. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.