A DK szerint csak az oroszoknak jó a 3-as metró felújítása
Gy. Németh Erzsébet azt mondta: a DK nehezményezi, hogy a főváros nem új metrókocsikat vásárol, hanem csak felújítják a meglévőket. Az ellenzéki párt fővárosi önkormányzati képviselője ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a közgyűlésnek esélye sem volt erről tárgyalni, mert csak a felújításról szóló javaslatot látták.
A DK szerint Tarlós István nem a budapestiek, hanem a Fidesz gazdasági érdekeit tartotta szem előtt a 3-as metró ügyében, ezért volt fontos, hogy az orosz céget hozzák ki a metrótender győztesének. A DK azt gyanítja, hogy ez a paksi bővítéssel is összefüggésben lehet – jegyezte meg Gy. Németh Erzsébet.
Az ellenzéki politikus szerint az orosz cég rosszabb ajánlatot tett, mint az észtek: túllépték a főváros által meghatározott keretet is, és öt évvel kevesebb időre vállalnak garanciát. A fővárosnak ezért most hatvanmilliárd forint hitelt kell felvennie, amelynek költsége 15 milliárd forint. Gy. Németh Erzsébet szerint ez kiugróan magas összeg. A DK álláspontja: a szakmai szervezetekkel egyeztetve kellett volna kidolgozni a 3-as metró problémájának megoldását.
Az orosz Metrowagonmash cég nyert a budapesti 3-as metró szerelvényeinek korszerűsítéssel egybekötött felújítására, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítására kiírt tenderen – közölte a BKV Zrt. szerdán az MTI-vel.
A bírálóbizottság megállapította, hogy a Metrowagonmash ajánlata – hiánypótlás után – mindenben megfelel az ajánlattételi felhívás és az ajánlattételi dokumentáció előírásainak. Az egyetlen érvényes ajánlatot adó cég 219,1 millió euróért (69 milliárd forint) végzi el a 37, hat kocsiból álló szerelvény felújítását. A járművek garantált élettartama 25 év.
A beruházást azért vitatják sokan, mert ennél alig nagyobb összegből – egyes becslések szerint nyolcvan-kilencven milliárdból – új szerelvényeket is lehetne vásárolni. Budapest lakossága naponta 15 milliárd forint adót fizet be a szocialisták szerint, szóval tulajdonképpen aprópénzről van szó.