KORMÁNYKAMPÁNY
Úgy tűnik, az Úr újabb csapást mér a virtuális világra, nem gátolta meg ugyanis, hogy a kormány felfedezze a közösségi hálózatokat.
Idáig abban reménykedtünk, hogy Vezérünk - aki a számítógép képernyőjére filctollal írta jegyzeteit – látókörén kívül marad ez a zavaros, sokbillentyűs – egeres sarka az univerzumnak, ahol bármikor hasraeshet egy előtte keresztbezuhanó internetes mémben, de tévedtünk.
A lángész nem tűri még az ilyen kis megingásokat sem, így csapataink elfoglalják az internetet is, habár nem lesz könnyű, mert azt erős egységek védik: a Jobbik trolljainak hadosztályai.
Mindenesetre a terv már készen áll, sőt, a kivitelezés is megkezdődött.
Az akció szükségességét a Vezér Vezérkara azzal indokolta, hogy „a kormányzati kommunikáció eddig alapvetően egyirányú volt, nem adott lehetőséget a visszacsatolásra, így számos üzenet nem ért célba, mert ezek a „kinyilatkoztatás” jellegű megnyilvánulások fokozták az emberek passzivitását és növelték a politikától való távolságtartásukat.
Emiatt kiemelten fontos, hogy a jövőben a kormányzati kommunikációban nyissunk meg olyan felületeket, platformokat, amelyek teret engednek az interakciónak, és folyamatos visszacsatolási lehetőséget jelentenek”.
Azt hiszem, hogy ezek voltak azok a mondatok, melyek első ízben ismerték be azt a szomorú tényt, hogy Vezérünknek az ő népéhez intézett „Ja kvam pisu, csivo zse bolje” típusú, Orbán Tatjána jellegű levelei nem érték el a kívánt hatást, mondhatnám, ezek értéke megegyezett a rendeltetésellenes felhasználás során felületükre került anyag eszmei értékével.
Pedighát az interaktivitás lehetősége a törzsfejlődés egy alacsonyabb szintjén biztosított volt, hiszen az ingyenesen visszaküldhető válaszlevélen külön helyet hagytak ki az építő bírálatok (Viktor, te vagy az Isten!) és az előremutató javaslatok ( Arrafelé menj a francba!) részére, de még a hálátlan kétharmad se volt képes az elképzelteknek megfelelően működni.
Így aztán marad az internet, és a nyugdíjasok hátrarugdosása, ők most átkerültek a „megnyerendő választók” célcsoportjából az „Elszedendő a pénzük” célcsoportba, és ideológiai meggyőzésüket rábízták a Fradi és a Debrecen ultráira.
Így aztán nem ússza meg senki a dolgot, habár abban a dicsőségben nem mindenkinek van része, hogy célcsoportba tartozónak érezhesse magát, mert célcsoportból csak három lesz, az első a politikától undorodó, külföldön boldogulást kereső 18-25 éves korosztály, akik majd e kampány hatására mondjuk London – külsőn rajongó tekintettel vetik rá magukat a kormányzati facebook-profilokra.
Csillogó szemekkel mesélik majd egymásnak: képzeld, tegnap este kommenteltem Semeczi Gabika posztját, utána alig bírtam magammal, mennem kellett zuhanyozni!
Hej, ha egyszer megvédhetne engem!
Vagy kétszer, esetleg!
Persze az is meglehet, hogy azt mondják majd: anyátokat győzködjétek szemétláda politikusok, rohadt tolvaj banda, miattatok kellett eljönnöm otthonról, - némelyik még magát a Vezért is képes lesz hasas, egyfülű népi cserépedénynek nevezni, amilyenek ezek a mai fiatalok!
A másik célcsoport a kiábrándult 26-44 évesek, akiknek „olyan aktív közösségi élményekre van szükségük, amelyek túlmutatnak a szóbeli üzenetek szintjén” ahhoz, hogy ne forduljanak el a politikától.
Hát ez a megfogalmazás még az én fantáziámat is meghaladja, pedig én már el tudtam képzelni gruppenszexet két hárommellű nővel és … - na ezt inkább hagyjuk, de, szóval ez kissé nyakatekert és nemigen derül ki belőle, hogy mire is gondolhatott a médiaguru.
Hogy a programba került, az szvsz annak köszönhető, hogy senki sem merte megkérdezni, hogy mi ez a fasság itten jóbarát, nehogy képzetlennek higgyék, inkább mindenki bólogatott.
Hacsak nem lesz mégis elrendelve a kötelező kényszermunka a Népstadion bontására, mert ez esetben mea klumpa, a megfogalmazás tényszerűnek tűnik.
A harmadik célcsoport a sokféle szerepük miatt nagy nyomás alatt lévő nők.
Utóbbiakat a terv szerint nem csupán gazdasági intézkedésekkel igyekszik majd megszólítani a kormány, hanem „kormányzati szinten megszemélyesítik majd azokat a kérdéseket, amelyek a leginkább érintik őket.”
Imádom ezeket a megfogalmazásokat, és már látom Varga Miskát, aki majd a háziasszony üres pénztárcáját személyesíti meg, vagy Viktort, aki a pénztelen némber nagy pofáját alakítja.
De lehet, őt a munkanélküli férj kilátástalanságtól megviselt idegei miatt hatszor pofánvert feleség szerepére kellene alkalmazni.
Remek kampány lesz, milliárdokért természetesen.
Igaz, közben gyerekek tízezrei éheznek, de állíccsunk már fontossági sorrendet elvtársak!
Lehet, elhullik a férgese, de Nemzetünk Jövője, Fejlődésünk Záloga választást fog nyerni, és ez a lényeg!
Emellett a Nemzeti Nemzeti Együttműködés kormánya igazi nemzeti célt tűz maga elé: a kampányban „brandeket kell felépíteni, amelyeket az emberek egyértelműen a kormányhoz kötnek.”
Már megalapozottnak tekintik a „versenyképes Magyarország” brandet és a „jó állam” brandet.
Merthogy ezek – szerintük – egyértelműen, mint liba az ólajtóhoz, máris a kormányhoz köthetők
Fel szeretnék építeni a „működőképes egészségügy”, a „kulturált állam” és a „zöld állam” brandet.
Gondolom, ezt a kormányhivatalok folyosóin komolyan is veszik, nemúgy, mint a fegyelmezetlen állampolgárok, akik az ilyesmin, hogy versenyképes Magyarország, meg jó állam csak röhögni tudnak, hiszen lassan már Bangladessel sem leszünk versenyképesek, a jó államra meg csak bólogatnak.
Jó állam.
Jó hát.
Jó szar.
Az ilyen működőképes egészségügy duma meg csak a beteg hergelésére való, merthogy orvos, akit hergelni lehetne, lassan már nem marad, a várólisták hossza viszont odáig ér, ahol az orvos ma dolgozik – Norvégiáig, Angliáig, - egyes sorközzel, nyolcas betűmérettel…
Viszont az interaktivitással nem lesz baj, a netes népség szereti kommentekkel ellátni az okosságokat, úgyhogy ez a kampány jót tesz majd a munkaerőpiacnak is, hiszen jelentős számú kormányzati moderátorra lesz szükség, akiknek nem kell szakértelem, elég lesz a jobb kezük mutatóujja, amellyel a DEL billentyűt nyomkodják.
És hát a kifejezésekre is oda kell figyelni a kampány során, az ajánlott kifejezések a közösség, összefogás, jó állam, megújulás (a szocik által elkoptatott, negatív reform szó helyett), újjáépítés, együttműködés. És persze „a kormány arculatát erősítendő továbbra is használni kell a már bejáratott, jobboldalhoz kötőtő olyan kifejezéseket, mint nemzet, haza, erkölcs, felelősség, józan ész.”
Hadd ne bontsam ki a valóság minden elemét fenti kifejezések és a kormány arculatának kapcsolatáról, nem szeretnék obszcén kifejezéseket használni.
Az is szerepel a tervekben, hogy „A kormányzati kommunikációnak nyitnia kell és fel kell értékelnie az eddig lenézett üzenő csatornák jelentőségét”
Konkrét médiumként a terv a freemail.hu-t, az iwiw.hu-t, az indamail.hu-t és a Facebookot sorolja fel.
Hát, ha eddig a facebookot lenézték, akkor az azért minősíti is őket, emellett valaki felfedhetné nekik a titkot, hogy a freemail meg az indamail azok levelező felületek, és az ott kéretlenül küldött leveleket spamnek hívják, ami – ha jól tudom – törvénybe ütközik.
Szóval retteghetünk, kézbe kap bennünket Viktor, mint vőlegény a vőfély botját oszt annyi nekünk.
Istenem, kik kezébe adtad ezt a szép kis országot?
:O)))