Távirányítású repülőket akarnak a katasztrófa után

A német légiközlekedési hatóság azt várja a repülőgép-ipari technológiákat fejlesztő cégektől, hogy dolgozzanak ki egy olyan eszközt, amellyel vészhelyzet esetén a földfelszínről távvezérléssel is irányíthatóak lehetnének a repülőgépek.

A hatóság szerint ezzel megelőzhető lenne egy a múlt hónapihoz hasonló katasztrófa, amikor Andreas Lubitz másodpilóta a francia Alpokba zuhant a Germanwings német fapados légitársaság Barcelonából Düsseldorfba tartó gépével, 150 ember halálát okozva ezzel.

Repülőgépmakett és emlékmécses. A pilóták szkeptikusak
Repülőgépmakett és emlékmécses. A pilóták szkeptikusak
Wolfgang Rattay / Reuters

Klaus Dieter Scheurle, a Deutsche Flugsicherung légiközlekedési hatóság vezetője szerdai sajtótájékoztatóján azt nyilatkozta, hogy el kell gondolkozni a technológiai fejlesztéseken. Scheurle egy olyan technológiát látna szívesen, amellyel a földfelszínről is irányítani lehetne a repülőgépeket, és a leszállást is biztosítani lehetne. A hatóság vezetője ugyanakkor hozzátette, hogy erre a fejlesztésre még valószínűleg egy évtizedet kell várni.

A német pilótaszövetség szkeptikus az elképzeléssel kapcsolatban. A szervezeténél elmondták, hogy a földi távirányítás lehetőséget adna a visszaélésekre, ráadásul csak a pilóták képesek teljes biztonságban leszállni egy repülőgéppel. A technológiai fejlesztések kapcsán a brit pilóták szövetsége is óvatosságra int.

Reuters megemlíti, hogy a német gép március 24-én történt katasztrófája után több európai légitársaság is szigorított szabályain, és kötelezővé tették a pilótafülkékben két személy mindenkori jelenlétét. Németországban egy munkacsoport is összeállt, amely azzal foglalkozik, milyen orvosi és pszichológiai vizsgálatoknak kellene alávetni a pilótákat, mielőtt repülni engedik őket.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.