Távirányítású repülőket akarnak a katasztrófa után
A hatóság szerint ezzel megelőzhető lenne egy a múlt hónapihoz hasonló katasztrófa, amikor Andreas Lubitz másodpilóta a francia Alpokba zuhant a Germanwings német fapados légitársaság Barcelonából Düsseldorfba tartó gépével, 150 ember halálát okozva ezzel.
Repülőgépmakett és emlékmécses. A pilóták szkeptikusak Wolfgang Rattay / Reuters |
Klaus Dieter Scheurle, a Deutsche Flugsicherung légiközlekedési hatóság vezetője szerdai sajtótájékoztatóján azt nyilatkozta, hogy el kell gondolkozni a technológiai fejlesztéseken. Scheurle egy olyan technológiát látna szívesen, amellyel a földfelszínről is irányítani lehetne a repülőgépeket, és a leszállást is biztosítani lehetne. A hatóság vezetője ugyanakkor hozzátette, hogy erre a fejlesztésre még valószínűleg egy évtizedet kell várni.
A német pilótaszövetség szkeptikus az elképzeléssel kapcsolatban. A szervezeténél elmondták, hogy a földi távirányítás lehetőséget adna a visszaélésekre, ráadásul csak a pilóták képesek teljes biztonságban leszállni egy repülőgéppel. A technológiai fejlesztések kapcsán a brit pilóták szövetsége is óvatosságra int.
A Reuters megemlíti, hogy a német gép március 24-én történt katasztrófája után több európai légitársaság is szigorított szabályain, és kötelezővé tették a pilótafülkékben két személy mindenkori jelenlétét. Németországban egy munkacsoport is összeállt, amely azzal foglalkozik, milyen orvosi és pszichológiai vizsgálatoknak kellene alávetni a pilótákat, mielőtt repülni engedik őket.