Három kényszerleszállást hajtott végre lezuhanása előtt az egyiptomi gép

Az eltűnését megelőző 24 órában háromszor kellett megszakítani az útját az EgyptAir gépének – állította a francia France 3 csatornán egy légügyi biztonsági szakember.

Az Airbus 320, Acars nevű riasztórendszere hibát jelzett a fedélzeten röviddel felszállás után három esetben is – jelentette az Euronews. A riasztás okát mind a három esetben megvizsgálták, és a földön elvégezték a gép műszaki ellenőrzését. Abból, hogy a gép ennek ellenére felszállhatott Párizsból is, arra következtethetünk, hogy nem találtak meghibásodást.

Az új információval egy korábbi légügyi biztonsági szakember, Jean-Paul Troadec állt elő a francia köztévé France 3 csatornáján. „A most nyilvánosságra került adatok fontos szerepet játszhatnak a nyomozásban. Egyelőre nem tudhatjuk, hogy mi történt a fedélzeten, mindenesetre nem üzemszerű, hogy többször is visszafordulni kényszerült a gép technikai hiba miatt, és az átvizsgálásakor semmit találtak.”

Jean-Paul Troadec azt állítja, hogy a jelzőrendszer csak akkor lép automatikusan működésbe, ha hibát észlel. Normál esetben nem jelez.

Egyelőre csak a repülőgép roncsainak viszonylag kicsi része került elő. Szerdán azonban bejelentették, hogy valószínűleg sikerült fogni a repülő feketedobozából származó jeleket. Amíg elő nem kerülnek maguk a dobozok is, addig csak találgatni lehet, mi okozta, hogy 66 emberrel a fedélzetén a Földközi-tengerbe zuhant május 19-én az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó járata.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.