Három kényszerleszállást hajtott végre lezuhanása előtt az egyiptomi gép
Az Airbus 320, Acars nevű riasztórendszere hibát jelzett a fedélzeten röviddel felszállás után három esetben is – jelentette az Euronews. A riasztás okát mind a három esetben megvizsgálták, és a földön elvégezték a gép műszaki ellenőrzését. Abból, hogy a gép ennek ellenére felszállhatott Párizsból is, arra következtethetünk, hogy nem találtak meghibásodást.
Az új információval egy korábbi légügyi biztonsági szakember, Jean-Paul Troadec állt elő a francia köztévé France 3 csatornáján. „A most nyilvánosságra került adatok fontos szerepet játszhatnak a nyomozásban. Egyelőre nem tudhatjuk, hogy mi történt a fedélzeten, mindenesetre nem üzemszerű, hogy többször is visszafordulni kényszerült a gép technikai hiba miatt, és az átvizsgálásakor semmit találtak.”
Jean-Paul Troadec azt állítja, hogy a jelzőrendszer csak akkor lép automatikusan működésbe, ha hibát észlel. Normál esetben nem jelez.
Egyelőre csak a repülőgép roncsainak viszonylag kicsi része került elő. Szerdán azonban bejelentették, hogy valószínűleg sikerült fogni a repülő feketedobozából származó jeleket. Amíg elő nem kerülnek maguk a dobozok is, addig csak találgatni lehet, mi okozta, hogy 66 emberrel a fedélzetén a Földközi-tengerbe zuhant május 19-én az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó járata.