Nem mondják meg, mit rejt a lezuhant német gép fekete doboza

Hetekig, hónapokig is eltarthat, mire kiderül, mi történt pontosan a Germanwings Barcelonából Düsseldorfba tartó járatával. Egyelőre azt sem árulják el, mi hallható a fedélzeti adatrögzítőn.

Szerda délután François Hollande francia államfő, Angela Merkel német kancellár és Mariano Rajoy spanyol miniszterelnök a nyilvánosság elé állt beszámolni a kedden 150 emberrel a fedélzetén lezuhant repülőgép, a Germanwings Barcelonából Düsseldorfba tartó járatának a sorsáról.

Merkel, Hollande és a francia elnök mögött Rajoy a tragédia helyszínén
Merkel, Hollande és a francia elnök mögött Rajoy a tragédia helyszínén
Robert Pratta / Reuters

Hollande a sajtótájékoztatón őszinte részvétét fejezte ki az áldozatok hozzátartozóinak, és méltatta a mentőegységeket és a keresésben részt vevők áldozatos munkáját. Mint mondta, mindent megtesznek, hogy a lehető leghamarabb azonosítani tudják és a szeretteikhez juttassák az áldozatokat. Megerősítette, hogy a balesetet senki sem élte túl. „Tartozunk annyival a családoknak, hogy kiderítsük, mi történt” – jegyezte meg.

Hollande megerősítette azokat a sajtóértesüléseket is, amelyek szerint szerdán megtalálták a második fekete dobozt, azonban csak a külső burkát, így az adatok hiányoznak, magát a rögzítő berendezést még keresik. Mint mondta, az áldozatok hozzátartozóinak igyekeznek mindenben segítséget nyújtani, pszichológusok is várják őket a tragédia helyszínén.

A szerencsétlenségben 72 német, 35 spanyol ajkú – bár a spanyol külügyminisztérium korábbi közleménye szerint ez a szám akár 39 is lehet –, 3 brit, 3 kazah, 2 amerikai, 2 argentin, 2 ausztrál, 2 kolumbiai, 2 iráni, 2 japán, 2 venezuelai, 1 belga, 1 holland, 1 dán, 1 izraeli, 1 mexikói, 1 marokkói és egy török állampolgár vesztette életét.

 

„Túl korai”

 

A fekete doboz vizsgálatát végző hivatal, a Le Bureau d'enquêtes et d'analyse (BEA) szerdán azt közölte, ellentétben a szerdán a New York Timesban megjelent információkkal, a kedden megtalált CVR-ből, a fedélzeti hangrögzítőből sikerült értékelhető adatot kinyerni.

Remi Jouty, a Le Bureau d'enquêtes et d'analyse (BEA) vezetője elmondta, hogy a fedélzetről érkező utolsó üzenet szerint a pilóták az útvonal megerősítését kérték az irányítótoronytól. Egy perccel később a gép ereszkedni kezdett, majd nagy sebességgel a hegyekbe csapódott. A roncsok mérete és a szóródás mintázata – tette hozzá – arra utal, hogy az Airbus A320-as nem robbant fel a levegőben.

Arról, hogy mi hallható a felvételeken, Jouty nem árult el részleteket. Hogy pontosan mi lehet a tragédia oka, egyelőre nem tudják, a tisztségviselő közlése szerint „túl korai” lenne következtetéseket levonni. Hangsúlyozta, hogy időbe telik, mire elemzik a hangfelvételeket, a második fekete doboznak, a repülési adatrögzítőnek (FDR) csak a borítása van meg, magát a műszert egyelőre nem találják. Ugyanakkor a jelenleg rendelkezésre álló adatok alapján úgy tűnik, nem a dekompresszió és nyomáscsökkenés okozhatta a gép tragédiáját.

A vizsgálat első eredményeit napokon belül nyilvánosságra hozzák, de hogy valójában mi történt, annak a kiderítése még hetekig vagy akár hónapokig is eltarthat.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.