A német gép katasztrófája után szigorúbb szabályozások jönnek
Csütörtökön, a Lufthansa és a Germanwings közös sajtótájékoztatóján megerősítették a New York Times azon értesüléseit, miszerint a másodpilóta, Andreas Günter Lubitz kizárta a pilótát, Patrick Sondenheimert a pilótafülkéből.
A repülőgép másodpilótája szándékosan zárta be a pilótafülke ajtaját. Vészhelyzet esetén azonban a légiutas-kísérő vagy a kapitány egy kód segítségével ki tudja nyitni a fülkét. Ebben az esetben a benntartózkodónak 30 másodperce van arra, hogy zárja az ajtókat. Ő dönt róla, kit enged be.
A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint Andreas Günter Lubitz, a Germanwings légitársaság 4U 9525 jelzésű járatának másodpilótája szándékosan vezette neki a hegynek a gépet, amelyen vele együtt 150-en utaztak. A légiszerencsétlenséget senki nem élte túl.
"Az Egyesült Államok szövetségi szabályzata valóban megköveteli, hogy egy időben két fő tartózkodjon a pilótafülkében, ám az európai járatokon ez nincs így - jelentette ki Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója az NBC News kérdésére: van-e olyan előírás, mely megköveteli, hogy egy légiutas-kísérő helyettesítse a pilótát, ha elhagyná a pilótafülkét.
A keddi tragédia és a csütörtöki fejlemények után azonban több légitársaság is úgy döntött, hogy péntektől semmilyen esetben sem maradhat egyedül pilóta a fülkében – írja a The Guardian. A Norwegian Air Shuttle fapados légitársaság jelentette be elsőként, hogy az amerikai járatokon érvényes előírás szerint ezentúl, ha az egyik pilóta elhagyja a fülkét, a légikísérők közül valakinek átmenetileg be kell mennie, amíg a pilóta vissza nem tér.
A bejelentés után nem sokkal a brit EasyJet is ugyanerre a döntésre jutott, majd estefelé Peter Fitzpatrick, az Air Canada szóvivője is közölte, hogy haladéktalanul életbe lép az új szabályozás, a korábbi előírásokkal kapcsolatban azonban nem árult el részleteket.