Passzoló külső a cég imázsához

„Nagyon nem mindegy, jó érzés-e ránézni az eladóra, vagy ha közelebb jön hozzád, elájulsz a szájszagától” – mondja a több közép-európai országban jelen lévő, hazai alapítású ruházati márka egyik kereskedelmi vezetője. „A diszkrimináció a munkaügyi ellenőrök szemszögéből ott kezdődik, ha egy bolt a meghirdetett állást fiú vagy lány eladóra szűkítve írja ki” – meséli tapasztalatait neve elhallgatását kérő forrásunk.

A középosztály márkái fel sem vesznek olyat, akinek a külseje nem passzol a cég imázsához. Idővel a szépség persze „megkophat”, elhanyagolhatja magát a korábban magára sokat adó eladó. Forrásunk, nevezzük Gabinak, először ösztönzi az illetőt pozitív (vissza)változásra.

Magyarországon a középkategóriás ruházati cégek általában „induló munkaruhát” biztosítanak dolgozóiknak. Persze van amikor féláron kell (!) megvásárolniuk munkaadójuk kínálatából a felsőt, a csőnadrágot, ha azokat nem tartalmazza az alapcsomag.

Gabi szerint elvárható, hogy a márka által hirdetett imázst – ha az szexi és dögös – szexi és dögös eladók reprezentálják. Ez üzlet. Ösztönözni kell a potenciális vásárlókat, ötletet adni a stílushoz. Több mint üzenetértékkel bír, hogy egy fehérneműboltban az eladókon mennyire passzentos a rombuszmintás harisnya. Mit sem ér az egész, ha a vevőnek senki sem mutatja meg, miben is lenne szexis és dögös.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.