Visszatalált a politikába az RTL
Egyedül az RTL Klubnál alakult át jelentősen a hírek megoszlása a reklámadó beterjesztése óta. A Nézőpont Intézet elemzése szerint - melyben június 1-22. között hat tévécsatorna hírműsorait vizsgálták - egyetlen meghatározó trend rajzolódott ki. "Az RTL Klub hírműsorában folyamatosan és jelentősen nőtt a politikai hírek aránya június elejétől kezdve. Az RTL Klub esetében a 22. héttel összehasonlítva a 25. hétre megduplázódott a politikai hírek aránya, elérve a 26 százalékot. Ez az adat nagyságrendileg akkora, mint az országgyűlési választást követő héten, tehát egy politikailag rendkívül intenzív időszakban."
A Nézőpont felmérése szerint négy vezető téma határozta meg leginkább a politikai napirendet június 1-22. között: a kormányalakítás, a reklámadó, a devizahitelesek megmentése, valamint a baloldal pártok helyzete. A kormányalakítás témájával az ATV foglalkozott a legtöbbet, míg az RTL Klub a legkevesebbet. A reklámadóval kapcsolatos tudósítások aránya viszont az országos kereskedelmi csatornákon volt a legmagasabb: a TV2 műsorában 10,7 százalék, míg az RTL Klub esetében 16,7 százalék volt, amely pont kétszer annyi tudósítást jelent, mint amennyit a devizahitelesek helyzetének tárgyalására szánt a csatorna.
Az elmúlt hetek egyik legfontosabb témája a reklámadó kérdése volt, illetve az, hogy az új adó beterjesztésének és elfogadásának hatására az RTL Klub változtatott-e híradójának szerkesztésén.
Az elemzés arra is kitér, hogy június elejétől a politikai hírek arányában a TV2 és az ATV esetében stagnálás volt, a HírTV esetében lassú csökkenés, a közmédia csatornáin hullámvölgy rajzoldódott ki, az RTL Klubnál viszont folyamatos emelkedés tapasztalható. Az RTL Klub volt tehát az egyetlen csatorna, melynek műsorában folyamatosan, jelentősen emelkedett a politikai hírek aránya.