Új buszok, sűrűbb metró
Szombaton forgalomba áll az első húsz Hollandiából beszerzett alacsony padlós, korszerű, de használt Volvo busz. A járművek a 8-as, 105-ös és 178-as vonalakon közlekednek majd. Forgalomba állításukra a nagykörúti villamospótlás buszigénye miatt kerül sor, de honosításuk még nem zárult le. A buszok ugyanis nyitható ablakokat kapnak, melyek gyártása már folyik, tavaszig klímaberendezéssel is felszerelik a járműveket. A nyolc év holland használat után az utasterükben is maradt még munka, a BKK ezeket is elvégzi.
Mint arról beszámoltunk, a buszok a tavaly decemberben meghirdetett, használt, alacsony padlós szóló autóbuszok beszerzésére irányuló tender eredményeként érkeztek Budapestre. A nyertes VDL Bus Center 38 db Volvo 7700 típusú szóló autóbuszt szállít Budapest számára, buszonként 55.000 eurós, cirka 16,3 millió forintos áron.
Hétfőtől új menetrend szerint közlekednek a szerelvények az M3-as metróvonalon. A metrószerelvények munkanapokon a reggeli csúcsidőben ismét két és fél percenként követik egymást. Mint arra a Budapesti Közlekedési Központ emlékeztetett, tavaly számos, kifogásolható műszaki állapotú metrószerelvényt állított le a BKV, emiatt az M3-as metró vonalán némileg ritkább, 2 perc 45 másodperces követést kellett bevezetni a csúcsidőszakokban.
Az Alstom szerelvények M2-es vonalon való forgalomba állításának köszönhetően azonban folyamatosan szabadulnak fel az orosz metrószerelvények, amelyek egy részét a BKK átirányítja az M3-as vonalra. A felszabaduló és az M3-as vonalra átirányított szerelvények forgalomba állításával ismét elegendő jármű áll a BKV rendelkezésére ahhoz, hogy visszaállíthassák a reggeli csúcsidőszakban a 2 perc 30 másodperces vonatkövetést.
A sűrítés négy százalékkal növeli a metró kapacitását, így a BKK reményei szerint enyhíti a zsúfoltságot, és segíti a nagykörúti villamospótlás miatt várhatóan megnövekvő utasforgalom kiszolgálását is.