Tarlós keményen leszidta Vitézyt
Keményen rendreutasította Tarlós István Vitézy Dávidot a busztender miatt. A főpolgármester a BKK vezérigazgatójának írt, rendkívül kemény hangvételű levelében azt írja: „Nem helyeslem, hogy ütemtelenül halmoz el levelekkel, melyek tartalma legalábbis részben, elkésett intézkedések, vagy utolsó pillanatban előadott, határidős elképzelések adminisztrációs önigazolását szolgálja. Az a határozott kérésem, hogy ezen a szokásán változtasson! Különös tekintettel arra kérem ezt, mert olykor nem az előadott folyamat egészét, annak csak bizonyos részleteit fejti ki." (A levelet a Figyelő szerezte meg, ott olvasható teljes terjedelemben.)
„Ne keressen formális kibúvókat, mert az önkormányzat költségvetési biztonságán túl Önnek is érdeke, hogy felelőtlen, értelmezéseken alapuló, komoly mértékű kötelezettségvállalások ne történjenek" – írja Tarlós. A főpolgármester hozzátette: „kerülje a jövőben, hogy a kibúvó keresés folyamatában úgy fordul egy másik helyettesemhez (harmadik személyhez) támogatásért, hogy azt közben elhallgatja előlem".
A Fővárosi Közgyűlés korábban a buszágazat 66 százalékának kiszervezésére adott engedélyt, amely miatt jövőre 150, 2014-ben 450, 2016-ig pedig 900 buszt üzemeltetnének alvállalkozók. A program első ütemét – a 75 csuklós és 75 szóló busz kiszervezéséről szóló pályázatot – még januárban hirdették meg tízmilliárd forint értékben. Budapest nyolc évre kötné a szerződést a győztessel, amelyet akár két évvel meg is hosszabbíthat. Ezzel a lépéssel a buszközlekedés 18 százaléka kerülne magánkézbe.
Az már korábban eldőlt, hogy a tender győztese a Széles Gáborhoz köthető Videoton tulajdonában lévő VT-Transmann lesz. A cég Mercedes Citaro buszokkal pályázott, a járművek jövő tavasszal érkeznének meg Budapestre, a belvárosban, Kelet-Pesten és Észak-Budán jelentek volna meg.
A Fidesz-frakció egyhangúlag támogatja a tendert, Várszegi Gyula, a BKV igazgatósági elnöke viszont korábban arról tájékoztatta Tarlós Istvánt, hogy a busztender megvalósításával teljesen ellehetetlenülne a BKV működése. A 150 busz 8 évre való kiszervezése nagyjából évi 3-3,5 milliárd forintos pluszköltséggel terhelné meg a BKV büdzséjét. További 5-600 millió forint kellene a végkielégítések kifizetésére, miután a kiszervezéssel nagyjából 500 buszsofőrt és szerelőt kellene elbocsájtani a cégtől.