Reklámadó: enged a kormány?
Lázár azt mondta, október 30-ig kell beterjeszteni a kormánynak a 2015-ös költségvetést, amihez az adótörvények is kapcsolódnak, és a büdzsé vitájában szóba kerülhet a reklámadó.
A kormánynak joga van a parlamentnek új adószabályokat, új adótételek kialakítását javasolni – mondta. „Elvileg nem kizárt annak a lehetősége, hogy a reklámadó mértéke, volumene, rendszere változhat" – fogalmazott Lázár János.
A reklámadó miatt nem kizárólag az RTL Klubbal áll harcban a kormány. Nemrég megírtuk, a reklámadó bevezetése miatt a Hír TV és a Magyar Nemzet tulajdonosainak is különadót kell fizetniük. Számítások szerint a Hír TV-nek idén hozzávetőlegesen 400 millió forint reklámadót kell fizetnie.
Nem véletlen, hogy a Hír TV és a Magyar Nemzet is élesen kritizálta a reklámadó bevezetését, Csermely Péter, a lap főszerkesztő-helyettese júniusi publicisztikájában azt írta: „A kétharmad most valóban rá akar lépni a sajtószabadság torkára. A reklámadónak ugyanis sem más értelme, sem más üzenete nincs".
A reklámadó a Simicska-birodalmon belül nem csak a Magyar Nemzetnek és a Hír TV-nek fáj, hanem a vezető kereskedelmi rádiónak, a Class FM-nek, valamint a közterületi hirdetési piacot uraló Euro Publicity-nek, Publimontnak és Mahir Cityposternek is.