Önálló buszfolyosó a 81-es trolinak
A fővárosi önkormányzat hétfői közleményében azt hangsúlyozta, hogy a projekt eredményeként Budapest egyik legnagyobb forgalmú, 81-es trolivonala válik gyorsabbá, mivel a HÉV-átjárónál gyakran kialakuló közúti torlódástól mentesülnek a tömegközlekedési járművek, és az új sávon gyorsabban érhetik el az Örs vezér terét és így a 2-es metrót.
A beruházás összköltsége 178 millió forint volt, ebből 160 milliót az EU finanszírozott. A projekt keretében az útpálya szélesítésével 200 méteres önálló tömegközlekedési sáv létesült a 81-es trolibusznak.
Csökken a menetidő a reggeli és délutáni csúcsidőszakokban, ezáltal 14 ezer utas számára válik ismét megbízható alternatívává a közösségi közlekedés - olvasható a közleményben.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. a trolibuszállomány cseréjén is dolgozik. Május 5-én jelentették be, hogy 15 darab használt, MAN típusú alacsonypadlós trolit vásárolnak. Az elsők várhatóan novemberben állhatnak forgalomba, az utolsó darabok 2012 nyarára érkezhetnek meg. A használt járműveket a szovjet gyártmányú ZIU-9-es trolik helyére folyamatosan állítják be.