Nyárra átérhetnek Pestre a metró fúrópajzsai

Csaknem egy hónapos veszteglés után elindult a 4-es metró déli fúrópajzsa a Duna alá. Másfél hónapon belül érhet a szerkezet a pesti oldalra. Csak azt követően lehet majd megmondani, egészen pontosan mikorra is fejeződhet be az alagútfúrás. Már most biztos, hogy az automata irányító rendszer tesztüzeme legalább két hónapig fog tartani.

Több hetes kényszerszünet után hétfőn ismét munkába lépett a 4-es metró két fúrópajzsa közül a déli; a szerkezet a Szent Gellért tértől elindult a Duna alá, az előzetes várakozások szerint másfél hónap múlva ér át Pestre, az északi pajzs ekkor fogja követni - hangzott el a hétfői helyszíni bejáráson.

Az úgynevezett pajzskiszolgáló berendezést fokozatosan áttelepítik az Etele térről a Szent Gellért térhez, utóbbi állomását is építik a kijárat kialakításával. Néhány hét múlva már onnan szállítják az alagútba a falazatot tartó tübbingeket, és a kifejtett földet - napi 1200 köbmétert - is onnan szállítják el.  Ez azt jelenti, hogy 24 órás munkavégzés során óránként átlagosan öt teherautó fog közlekedni a Műegyetem rakparton a Lágymányosi híd felé, majd a hivatalos lerakóhelyek felé, a DBR szerint ennek valószínűleg nem lesz jelentős hatással a kerület életére.

Klados Gusztáv, a metró projektigazgatóság vezetője szerint, bár a Duna alatt van a legnagyobb kockázata az alagútépítésnek, kicsi az esélye annak, hogy gondok lesznek, és a tervezett öt hétnél korábban is megérkezhetnek a pajzsok Pestre. Hangsúlyozta, hogy az összes pesti állomás felkészült a pajzsok fogadására, ezért emiatt nem lehetnek újabb csúszások, legfeljebb nem várt esetben lehet csak leállás.

Hozzátette: csak azt követően lehet majd megbecsülni, mikorra fejeződhet be az alagútfúrás, hogy megállapodtak a Bamco konzorciummal a munkák ütemezéséről. Az automata metróirányító rendszer beüzemelése hosszú időt fog igénybe venni, mivel két hónapon keresztül hiba nélkül kell majd működnie ahhoz, hogy később utasokat is szállíthassanak a szerelvények.

A Bamcóval való tárgyalásokról azt mondta: annyiban megoldódott a helyzet, hogy új vezetést kapott a konzorcium, mostantól az osztrák Strabag vezeti a három cég által létrehozott csoportot és úgy látja: az új vezetéssel sokkal "egyszerűbb" bizonyos tárgyalásokat lefolytatni, ezért nem vár újabb leállást. "Vannak a Bamcónak jogos követelései, de a hozzáállás megváltozott" - mondta.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.