Önkormányzati pártkampány közpénzből?
Dárdai Zsuzsanna II. kerületi polgármesterjelölt azt mondta, hogy a kerületben folyamatosan jelennek meg az önkormányzat „önfényező, kampánycélú” plakátjai, amelyet amelyeket az önkormányzat „közösségi pénzből” fizet, ugyanakkor nem közösségi célokat (...) hanem nagyon is jól körülhatárolható pártpolitikai érdekeket" szolgálnak vele. Hozzátette, hogy az önkormányzat költségvetésében nem szerepel olyan tétel, amelyikből kiderülne, hogy mennyibe kerültek ezek a plakátok illetve, hogy mennyi pénzt visz el a kampány.
Csárdi Antal azt mondta, szeretnék, hogy Budapest ne a korrupció fővárosa legyen, ezért fogalmaztak meg egy átláthatósági programot. Szeretnék megszüntetni a zárt ajtók mögött zajló döntéshozatalokat, hatékonyabbá tennék a civil kontrollt, megszüntetnék az indokolatlan kiszervezéseket és nyilvánossá tennék az értékbecsléseket - sorolta elképzeléseiket, hangsúlyozva, hogy ezek a lépések a választóknak egy forintjába nem kerülnének. Számításai szerint a változtatásokkal évente tízmilliárd forintot is meg lehetne takarítani a főváros költségvetésében. Hozzátette, hogy hárommilliárd forintból megvalósítanák a közösségi bérlakás programot, a fennmaradó összegből pedig egy lakásépítési-programot indítanának be.
A sajtótájékoztatón részt vett Schiffer András társelnök is, aki ezt azzal egészítette ki, hogy az LMP parlamenti frakciója eddig háromszor terjesztett be olyan törvényjavaslatot, amelyik megtiltotta volna a közpénzből folytatott kormányzati és önkormányzati propagandát.
Arra a kérdésre, hogy ha a kerület költségvetéséből nem látszik, akkor mi bizonyítja, hogy az önkormányzat pénzéből folytatnak pártpropagandát, Dárdai Zsuzsanna azt mondta, "önkormányzat világítson arra rá, hogy honnan vannak ezek a pénzek (...) és ha nem szerepel ez a tétel a költségvetésben, akkor hol" található meg. Schiffer András ehhez azt tette hozzá, hogy bele kell lapozni a II. kerületi, az V. vagy XII. kerületi „úgynevezett független újságokba”, mert gyakorlatilag „egy az egyben” a helyi fideszes polgármesterek propagandamagazinját tartja az ember a kezében, amelyeket az önkormányzatok finanszíroznak.