'Ismerjük a Fidesz és Tarlós agresszív húzásait'
Egy új metróvonal üzembe helyezése bonyolult és hosszadalmas folyamat, amelynek során a legfontosabb szempont a biztonságos működés, nem pedig a választások időpontja – írja közleményében Tüttő Kata, az MSZP fővárosi frakcióvezető-helyette. Megfogalmazása szerint az M4-es metró úgynevezett sötétüzemi tesztelése csak a közelmúltban kezdődött meg, s a Nemzeti Közlekedési Hatóság csak akkor adhatja ki a szükséges engedélyeket, ha az új vonal legalább hatvan napon keresztül hiba nélkül üzemel.
De szerinte – amint az látható – az üzemszerű működést jelenleg hibák sora akadályozza: például a szerelvények túlfutnak a megállókon, az ajtók rossz oldalon nyílnak. A hibák többségét az okozza, hogy az új vonal biztosítóberendezése nem megfelelően "kommunikál" az Alstom szerelvényekkel. Egy új metróvonal esetében ez nem szokatlan; a két rendszer összehangolható, ehhez azonban idő kell, amelyet nem lehet megspórolni. Hozzátette: "ismerjük a Fidesz és Tarlós István agresszív húzásait, tisztában vagyunk azzal, hogy a metróvonal március végi átadásából politikai hasznot akarnak húzni".
Nincs fontosabb szempont, mint a budapestiek biztonsága, ezért felszólítjuk Tarlós Istvánt és Budapest jelenlegi városvezetését, hogy az M4-es metrót ne pártpolitikai érdekeknek megfelelően és a választások időpontjához igazítva adják át, hanem akkor, amikor az biztonságos, és valóban elkészült – zárul Tüttő Kata közleménye.