Mindent tudni akarnak a 4-es metróról

Még áprilisban szakbizottsági tájékoztatásra van szükség a 4-es metró építésével, a befejezési határidővel és a Bamco cég plusz igényével összefüggő kérdésekről - nyilatkozta Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának elnöke.

A szabad demokrata politikus elmondta, hogy meglepődve értesült Klados Gusztáv BKV 4-es metró projektigazgató azon  csütörtöki bejelentéséről, miszerint csak 2012-ben indulhat a 4-es metró próbaüzeme. "Nyilván nem a sajtóból kellene értesülnie" a  szakbizottságnak ilyen horderejű dologról - jegyezte meg az  önkormányzat közlekedési tanácsnokaként is tevékenykedő politikus. Hozzátette, hogy a tisztánlátás érdekében kezdeményezi Klados Gusztáv bizottsági meghallgatását.

Lakos Imre már szerdán felvetette, hogy még a nyári szünet előtt teljes és hiteles  tájékoztatást kellene a Fővárosi Közgyűlés elé benyújtani a 4-es metró építésével kapcsolatos kérdésekről. Információhiányra hivatkozva a politikus nem nyilvánított véleményt arról, hogy az alagút fúrása még csak félidőnél tart, noha a szerződés szerint a napokban már a Keleti pályaudvari végállomáshoz kellene érkezniük az alagútépítőknek. Ugyancsak információ hiányában nem reagált arra a  kérdésre, hogy miként rendezik az alagutat építő Bamco cég újabb 35 milliárd forintos pótigényét, amelynek teljesítésére húsvét vasárnapig adott határidőt a cég.

Lakos Imre aggasztónak tartja az építkezéssel összefüggő számos nyitott kérdést, például azt is, hogy még mindig nincs független ellenőrző mérnöke a beruházásnak. Pozitívumként említette, hogy reményei szerint Klados Gusztáv projektigazgatónál jó kezekben vannak a dolgok, rutinjával és  tapasztalatával kezelni tudja a helyzetet.

Klados Gusztáv csütörtökön a Fővám téri állomás bejárásán azt közölte, hogy előreláthatólag 2012-ben indulhat a 4-es metró  próbaüzeme. Az alagutakat várhatóan megépítik 2011 végére. A nemzetközi tapasztalatok szerint azonban a tervezett három hónapnak a duplájára van szükség a próbaüzemnél. Elsődleges ugyanis az utasok  biztonsága, s ezért csak az után szállíthat utasokat a metró, ha a  rendszer teljesen biztonságos. Az igazgató utalva arra, hogy már a Keleti pályaudvarnál kellene járni az alagútfúróknak, azt mondta, hogy a késésért részben a BKV 4-es metró projektigazgatósága a felelős.

A tájékoztatón kiosztott anyagból kiderült, hogy a 4-es metró építése jelenleg 40 százalékos készültségű. Az Etele tér - Baross  tér közti első szakasz építési költsége 353 milliárd forint, amihez mintegy 250 milliárdot az Európai Uniótól remélnek. Az uniós döntés legkorábban idén nyáron várható.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.