Kormányszóvivő a reklámadóról: Meg-véd-jük!
A kormányszóvivő az MTI-nek küldött reagálásában hangsúlyozta: a kabinet meg fogja védeni a reklámadót, ahogyan megvédte a bankadót és a rezsicsökkentést is.
"Nem ez az első eset, amikor bizonyos gazdasági szereplők nyomást akarnak gyakorolni a kormányra, így volt ez a bankadó bevezetésekor, a rezsicsökkenéskor, és most így van a reklámadó bevezetésekor is" - fogalmazott Kurucz Éva. A szóvivő kijelentette: a kormány kitart amellett, hogy minden gazdasági szereplőnek arányosan ki kell vennie a részét a közteherviselésből. A reklámadó is egy olyan adónem, amely a reklámbevétellel arányosan növekszik - jegyezte meg a szóvivő. Hozzátette, az RTL Klub csupán egyike a reklámadó hatálya alá eső több száz vállalkozásnak. Amit egyébként eddig is tudtunk - Kurucz Éva "csupán" azt felejtette el megemlíteni, hogy míg az RTL Klub részesedése a magyar hirdetési piacon 13,5 százalék, addig a cég fizeti a reklámadó több mint 50 százalékát, 4,5 milliárd forintot.