Esélyük sem volt a teherautóban megfulladt menekülteknek
– Külső segítség nélkül a szabadulás és a túlélés is szinte reménytelen hasonló esetben – vélekedett megkeresésünkre egy haszongépjármű-szakértő.
Mint fogalmazott, a hasonló teherautók zárt rakterébe addig jut folyamatosan levegő, amíg működik a hűtőberendezés, a ventilátor, ami viszont járó motornál, illetve rövid ideig akkumulátorról üzemel csak. Ebből adódóan, ha műszaki hiba miatt leáll a motor, vagy azt szándékosan leállítja a sofőr, akkor attól kezdve – ablak, nagyobb nyílás híján – minimális levegő juthat csak a raktérbe.
Kérdésünkre kitért arra is: a raktérajtón belül nincs kilincs, a külső, úgynevezett rúdzár rendkívül masszív szerkezet, a felépítmény szendvicsszerkezetű fala pedig olyan erős, hogy még több száz kilogrammnyi elmozduló, elszabaduló árut is megtartja.
Csütörtök délelőtt ötven menekült holttestét találták meg Ausztriában az A4-es keleti autópályán Neusidl és Parndorf között egy zárt teherautóban. Lázár János közlése szerint az autó magyar rendszámmal közlekedett. Cikkünket itt olvashatják.