Dugódíj helyett hídpénz jön Budapesten?
Ez azt jelentené, hogy az eddig tervezett, egy- vagy kétzónás fizetőövezeti megoldás helyett a hidakon való áthajtásért számítanának fel díjat - értesült a Népszava. A lap azt írja, hogy Tarlós István főpolgármester elmondta, még a tervezés fázisában vannak, és bár a dugódíj ténye már biztos, alkalmazásának részletei még formálhatók.
A szakemberek azt is megvizsgálják, érdemes-e a belső kerületekbe való behajtási zóna vagy zónák díjfizetésre kijelölése helyett az annak idején a Lánchídon elsőként alkalmazott hídpénzt bevezetni Budapesten.
A részletekről Tarlós István még nem beszélt, ám általánosságban azt hozta fel a hídpénz mellett, hogy az ellenőrző rendszer kiépítése gyorsabb és olcsóbb lenne. Ez az autósoknak kevesebb bosszúságot, a forgalomban pedig kisebb zavart okozna.
Hozzátette: meg kell vizsgálni, hogy a hídpénz hozna-e akkora bevételt, mint a dugódíj. Utóbbinak a hídpénzzel való kiváltása egyébként már 2007-ben is felvetődött. Az ötlet annyiban nem változott azóta, hogy ez esetben a behajtási díjhoz kapcsolódó zóna jelképes nagyságú lenne, gyakorlatilag a hídfőkre korlátozódna. Tarlós szerint ezt a megoldást adott esetben az unió is elfogadhatja.
Az eddigi információk arról szóltak, hogy a behajtásonkénti 4-500 forintos dugódíjat Pesten vagy a Nagykörúton belül kell fizetni, vagy a Hungária körúton belül, illetve a kettő együttes alkalmazása is elképzelhető. Budán viszont a zónahatár egységesen a Margit-körút lenne. Ehelyett a most vizsgált tervek arról szólnak, hogy a Duna-hidakon való átkelésért kellene egyszeri díjat fizetni - iránytól függetlenül.
Még meg kell vizsgálni a hídpénzzel kapcsolatos felvetés részleteit – közölte Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója hétfőn az MTI-vel. A közlemény szerint amint a koncepció konkrét formát öltött, haladéktalanul tájékoztatják a közvéleményt.