Debreceni kiskörút: drágább, mint az M4-es
– Azt kérjük a Kormányzati Ellenőrzési Hivataltól (Kehi) és Varga Mihály nemzetgazdasági minisztertől, hogy haladéktalanul állítsák le, majd vizsgálják ki a debreceni kiskörút továbbépítését. A most épülő, 530 méteres szakasz kivitelezési költsége ugyanis 2,1 milliárd forint, azaz fajlagosan sokkal drágább, mint annak az M4-es autópályának az építése, amelyet éppen azért állítottak le, mert gyanúsan sokba kerül – közölte Varga Zoltán és Korcsog György, a Demokratikus Koalíció (DK) debreceni önkormányzati képviselője mai sajtótájékoztatójukon.
Az ellenzéki politikusok kifejtették: nem kívánják tételesen fölsorolni az M4-es és a debreceni kiskörút közötti különbségeket, de Debrecenben, a szóban forgó szakaszon nyilvánvalóan nem épül kilenc felüljáró, négy aluljáró és összesen 1,2 kilométer híd. Föltették a kérdést: de akkor mi kerül fél kilométer úton 2,1 milliárd forintba, méghozzá az Orbán Viktor miniszterelnök által preferált Duna Aszfalt kivitelezésében?
Varga Zoltán leszögezte: már több alkalommal érdeklődtek a beruházás felől a cívisváros vezetésénél, de semmitmondó, cinikus válaszokat kaptak, amelyeket nem fogadnak el.
A DK állításaira Papp László debreceni polgármester idén februárban azt mondta: a beruházás összetett fejlesztés, amely nem egy 530 méteres út építéséről szól, annál sokkal komplexebb. Új jelzőlámpás csomópontok készülnek, helyenként több méter mélyen talajcsere és speciális földmunka szükséges, növényzetrendezés történik, s megújul a környék közműhálózata.
Szerinte Varga rágalmakkal fűszerezve próbálta a Nyugati kiskörút fejlesztése ellen hangolni Debrecen közvéleményét. Kijelentette: a DK-s politikus állításai hamisak, alaptalanok és durvák.