Súlyos visszásságok az Erzsébet téri volt buszpályaudvar felújításánál

Öt év és kilencszázmillió forint sem volt elég arra, hogy felújítsák a budapesti, Erzsébet téri volt buszpályaudvar épületét. A belső ellenőrzés szerint súlyos visszásságok történtek a beruházás körül.

A Hírszerző birtokába került dokumentum szerint a lebonyolítót, a Miniszterelnöki Hivatalhoz tartozó Központi Szolgáltatási Főigazgatóságot (KSZF) terheli a felelősség a beruházás elhúzódásáért és a költségek növekedéséért. Mint közölte, a tíz évre titkosított jelentés azt tartalmazza, hogy a hibákon és a szabálytalanságokon túl törvénysértések is történtek. A KSZF részéről megsértették a közbeszerzési törvényt, értékcsökkenést számoltak fel a műemlék Volán-épületre, el nem végzett munkák után is fizettek és adtak ki teljesítési igazolást, egy esetben pedig a szükséges kormányzati jóváhagyás nélkül jártak el. Ráadásul a 2006 óta üresen álló épületet, bár az őrzésért is fizetnek, összefirkálták, megrongálták, ezért újra rendbe kell hozni, ami tovább növeli a költségeket.

Erzsébet tér, volt buszpályaudvar épülete

A jelentés a KSZF részéről személyi felelősöket is megnevez. A fontosabb döntéseket, teljesítési igazolásokat és számlákat két főosztályvezető írta alá. A dokumentumban megemlítik, hogy a teljesítési igazolásokon több esetben olvashatatlan volt az aláírás. A cikk szerint az építészeti tervpályázat lebonyolítására szánt 24 millió 882 ezer forintot nem a megfelelő forrásokból fizették ki, ami növelte a költségeket. A vizsgálat indokolatlannak tartja a pályázat lebonyolítására két kft-vel kötött, mintegy 2 millió forint értékű szerződéseket is.

A jelentés szerint az épület átadásának csúszása tervezési hibákra is visszavezethető. Egyebek közt elméretezték az ajtókat és nem hidalták át azt a problémát, hogy az épületnek a szomszédos Gödör Klubbal közös energiaközpontja van, mely nem biztosít kellő energiát. Az energiaellátás biztosítása a 2006-os átadás után két évig húzódott és 18 millió forintos pluszköltséget okozott. Az ellenőrök szerint tervezési hiba okozza azt is, hogy az épület gépjárművel megközelíthetetlen - írta az internetes lap.

A KSZF vezetője a legutóbb 2010 áprilisára ígérte a befejezést, de a Hírszerző információi szerint addigra sem biztos, hogy elkészül a Design Terminál, melyre 2009 szeptemberéig több mint 840 millió, nem hivatalos források szerint egymilliárd forintot költöttek.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.