Auditól Tuaregig - Autóik miatt magyarázkodó politikusok

Nem volt kéznél megfelelő kategóriájú autó, a régi sokat futott, le kellett cserélni, egy magáncégtől kaptam, hiba volt, megbántam, de minden szabályos és törvényes volt - változatosan védekeznek a politikusok, ha luxusautók miatt kell magyarázkodniuk. A NOL összeállítása.

Gyorsan a gázra lépett a közlekedési miniszter; miután ma bejárta a sajtót a hír, hogy Molnár Csaba új Audi 6-os személygépkocsival jár, a miniszter visszamondatta az autóbérlést, és használt kocsit bérelnek neki. A tárcavezetőnek hivatalosan azért kellett új kocsit szerezni, mert Molnár elődje, Szabó Pál megvásárolta hivatali gépkocsiját, amelyet még a Magyar Postától hozott magával, és a tárcánál nem volt megfelelő kategóriájú autó.

Alig egy hónapja Veres János pénzügyminiszter autója borzolta a kedélyeket; a Fidesz pofátlanságnak nevezte, hogy a miniszternek tavaly decemberben a válság idején háromezer köbcentis Audi A6-ost vettek a vám- és pénzügyőrségen keresztül. A Pénzügyminisztériumban ezt azzal indokolták, hogy a miniszteri autó már 300 ezer kilométert futott, cserélni kellett.

Nem sokkal ezután derült ki, hogy a Fidesz szóvivője, Szijjártó Péter egy magáncégtől - az általa elnökölt győri sportklub szponzorától - kapott Audit használ ingyen. Szijjártót emiatt az MDF lemondásra szólította fel, szerintük ugyanis ez adócsalás és korrupció, az MSZP pedig úgy látta, hogy a luxuskiadások ellenzőjének "élharcosa" egy vállalat lekötelezettje lett képviselőként.

Tavaly decemberben a BKV vezérigazgató autója verte ki a biztosítékot; maga a főpolgármester kérte önmérsékletre Kocsis Istvánt, hiába járna neki, ne járjon húszmilliós értékű, felső kategóriás Audi A6-ossal, amikor ilyen nehéz helyzetben van a cég. Kocsis - hangsúlyozva, hogy minden szabályos volt - ennek nyomán lemondott a szolgálati autójáról, azt hangoztatva, hogy amíg nyereséges nem lesz a BKV, azt használja. Mégis maradt a szolgálati kocsiban, mint kiderült, a sajátját épp szervizelik, amíg nincs kész, saját zsebből bérli tovább az Audit.

Sízsákot, televíziózásra is alkalmas képernyőt, fa- vagy bőrkormányt is tartalmaznia kellett a legalább 220 lóerős, tízmillió forintos polgármesteri szolgálati autónak, amelynek közbeszerzési kiírásáról tavaly nyáron döntöttek Nagykanizsán. Az autó nem lehetett régebbi kétévesnél, maximum 35 ezer kilométert futhatott, felszereltségének pedig számos extrát kellett tartalmaznia; a tévén kívül CD-tárral, sportülésekkel, elektromos toló- és billenőtetővel, könnyűfém keréktárcsákkal is rendelkeznie kell az autónak, fantomfekete gyöngyházszínét is tételesen említett a kiírás. Marton István, a Fidesz és a KDNP támogatásával megválasztott polgármester az autóbeszerzés kapcsán azt mondta: új szolgálati kocsira azért volt szükség, mert a korábbi Opel Vectra már nyolc- éves, 300 ezer kilométert futott, és az elmúlt két évben kétmillió forintot költöttek rá.

A múlt ködébe vész, hogy öt éve Demszky Gábornak is magyarázkodnia kellett autók miatt. Először a szolgálati került fókuszba. A szolgálati, amely sofőrrel nyaralni vitte a főpolgármestert a tengerparti házába, miután az ő jogosítványát gyorshajtás miatt bevonták. A sofőr Horvátországból hazajött, hogy majd újra kimenjen Demszkyért, ha vége a szabadságnak. A Fővárosi Közgyűlés másfél évvel korábban megszavazta, hogy a főpolgármester, az ő helyettesei és a főjegyző bármikor és bármilyen célra használhatják a szolgálati autójukat sofőröstül.

Később kiderült, hogy Demszky a főváros cégétől, a Főkefétől a piaci díj töredékéért bérel Opel Frontiera terepjárót utánfutóstul. Amikor a terepjáró elromlott, Budapestről utazott le két szerelő négy napra az Adriára, hogy megbütykölje. Végül pedig még egy Volkswagen Tuareg is előkerült, amit pót szolgálati kocsiként bérelt Demszkynek a főváros szintén irreális áron, szintén a Főkefétől. A főpolgármester elnézést kért később, hogy dzsentri allűrjei voltak.

Veres János új audi gépkocsija, gazdasági minisztérium előtt
Veres János új audi gépkocsija, gazdasági minisztérium előtt
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.