Luxusautót kapott a közlekedési miniszter is
'Nem volt megfelelő kategóriájú autó'
Új Audi 6-os személygépkocsival jár Molnár Csaba közlekedési, hírközlési és energetikai miniszter, amelyet azt követően szereztek be, hogy Gyurcsány Ferenc takarékosságra szólította fel a minisztériumokat a válság kapcsán - írja a Blikk. A lap pénteki számában azt írják, az autó alapára 15 millió forint, 3000 köbcentis és 176 lóerős. A miniszteri autót bérli az állam, a lap becslése szerint havi 1,5 millió forintért.
A minisztérium a Blikkel közölte, hogy az előző miniszter, Szabó Pál megvásárolta hivatali gépkocsiját, amelyet még a Magyar Postától hozott magával, és a tárcánál nem volt megfelelő kategóriájú autó, ezért kellett ilyet beszerezni, miután Molnár Csaba tavaly december 1-jén hivatalba lépett.
A Blikk emlékeztet arra, hogy miután Veres János pénzügyminiszter gépkocsibeszerzése is "nagy felháborodást váltott ki", a miniszterelnök úgy nyilatkozott: érti a kapott kritikát.
Parkolási peráradat: nem bírja a bíróság
Működési gondokat okoz a Pesti Központi Kerületi Bíróságnak a parkolási ügyek nagy száma, ezért törvénymódosítást javasol Csiha Judit (MSZP), amely alapján az autós lakóhelye szerinti bíróságokon tárgyalnák ezeket az ügyeket - tudta meg a Napi Gazdaság. A lap pénteki számában felidézi, hogy jelenleg a törvény lehetővé teszi, hogy a parkoló társaság székhelye szerinti bíróságon is tárgyalják a parkolási ügyeket.
A cikkben a bírósági tapasztalatokra hivatkozva írja a szerző, hogy túlnyomó részt nem fővárosi lakosok ellen indulnak ilyen ügyek. A parkolási eljárások mindössze 30-40 százaléka marad a Pesti Központi Kerületi Bíróságon, a többi vidéki bíróságokra megy tovább, főként a Pest megyei agglomeráció városi bíróságaira.
BKV: sokba került a takarékoskodás
Rossz számítások alapján állapították meg a BKV új paraméterkönyvének gazdasági hatásait, így a tervezett egymilliárdos spórolás helyett több mint negyedmilliárdos többletköltséget okozott a módosítás - számol be a Hírszerző. A tervezés során nagyvonalúan bántak a naptárral, a lezárások okozta pótlásokkal, de úgy tűnik, hogy még a járművek fogyasztása is meglepte a BKV-t.
Vitézy Dávid, a BKV felügyelő-bizottságának Fidesz által delegált tagja a Hírszerzőnek azt mondta: a paraméterkönyv átalakítása összességében sikeres, egyes viszonylatokon mérhetően emelkedett az utasok száma, ehhez képest a negyedmilliárd forintos többletköltség nem is számít soknak.