Átadták a 4-es főút Debrecent elkerülő szakaszát

Tehermentesíti a debreceni belvárost az a csaknem 12 kilométeres útszakasz, amely nyugat felől kerüli el a települést. Az új elkerülő 3,5 milliárdba került.

Megépült a 4. számú főút új, Debrecen városát teljes egészében elkerülő szakasza, amelyet ma átadtak a forgalomnak. A projekt az Új Széchenyi Terv keretében európai uniós támogatással valósult meg, a kivitelezés nettó költsége 3,5 milliárd forint volt. A debreceni városháza tájékoztatása szerint az út I. üteme 2006-ban készült el a 4., 33. és 35. számú főutak között, míg a most befejezett ütem során az építés a 35. és a 4. számú főút közötti szakaszon folytatódott.

Az elkerülő úton csaknem 12 kilométer hosszan kétszer egy forgalmi sáv, két híd, valamint két szintbeli
csomópont létesült. A szakaszon mintegy két kilométer hosszan zajvédő fal, több mint tizenhárom kilométer hosszan vadvédő kerítés, mintegy hét kilométeren madárvédő fal és egy vadátjáró épült, elültettek több mint ezernégyszáz fát és hatvanezer cserjét.

Az átadás kapcsán Kósa Lajos, Debrecen polgármestere elmondta: nagyon vártuk már az elkerülő átadását, mert azáltal lényegesen enyhülhet a cívisváros közlekedési terhelése. Hozzátette: "bár e projekt kapcsán történt néhány túlzottan bürokratikus hatósági lépés, amely célszerűségét nem nagyon látjuk, a város számára igazán örömteli ez az esemény". Loppert Dániel, a beruházó NIF Zrt. kommunikációs vezetője azt emelte ki, hogy "az elkerülő megépítésével Debrecen belvárosa felszabadul az átmenő forgalom alól, jelentősen javul a városban élők életminősége".

Az elkerülő út kivitelezése 2009 őszén kezdődött, de az építkezés jogi problémák miatt elhúzódott. A 2001-ben kiadott környezetvédelmi engedélyben szereplő korlátozás miatt – miszerint építési munkák csak a szeptember 1. és március 15. közötti vegetációs időszakban végezhetők – a kivitelező csak ősszel és kora tavasszal tudott dolgozni. A NIF Zrt. jogi úton kérte a környezetvédelmi engedély kérdéses passzusának feloldását, a másodfokú hatóság 2012 márciusában helybenhagyta az első fok döntését, így gőzerővel folytatódhatott már nyáron is az elkerülő szakasz építése. 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.