A VEKE nem örül Tarlós meghátrálásának
A civil szervezet az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében azt írta: óriási veszély, hogy a buszsáv üzemeltetésének felfüggesztése miatt a közösségi közlekedés fejlesztését megakadályozni szándékozók "vérszemet" kapnak.
A VEKE kiemelte, hogy május 30-a óta a városon belül nem voltak dugók, a BKV-járatok végre tartani tudták menetrendjüket, a Budaörsi úti járatok pedig még gyorsultak is. Az intézkedés ezért a szervezet szerint elérte célját.
Hozzátették: a budapesti buszsávokat - ha kell, akkor kiegészítő beruházásokkal - meg kell építeni, az építkezéseket nem szabad felfüggeszteni, ez a városban lakók és a tömegközlekedést használók kifejezett érdeke.
A vidék-főváros ellentétet a VEKE álláspontja szerint nem ők, hanem a vidéki városok polgármesterei "szítják", utaltak ezzel Cser-Palkovics András (Fidesz) székesfehérvári és Wittinghoff Tamás (független) budaörsi polgármesterre, akik erős hangú, Tarlós Istvánnak írt nyílt leveleikben támadták a beruházást.
A szervezet egyetért azzal, hogy a főváros kapkodva vezette be a buszsávot a Budaörsi úton. Úgy véli, Budapestnek volt ideje arra, hogy a bevezetést megszervezze és megfelelően kommunikálja az érintettek számára, s jó lett volna, ha az intézkedés párosul a közösségi közlekedés fejlesztésével az érintett térségben.
A VEKE szerint a dugó problémáját csak az autók számának csökkentésével, optimális használatával lehet orvosolni, de ha az emberek nem hajlandóak lemondani a mindennapos autóhasználatról, akkor nem hagynak más választást a városoknak, mint hogy azok egyre drasztikusabb intézkedéseket hozzanak.