A BKV-vezér szerint politikai-üzleti okokból támadják

Közelebbről meg nem nevezett politikai-üzleti köröket sejt a BKV vezérigazgatója az ellene indult "támadások" mögött. Kocsis szerint nem ördögtől való off-shore cégekkel szerződni, ezek a tanácsadói megbízások pedig már meg is térültek. A belga használtbuszok esetleges megvásárlását még vizsgálják, szó sincs semmilyen umbuldáról. Kocsis nem számít sztrájkra, és szerinte a városháza nem utasította el a BKV holdingba szervezésének ötletét.

Politikai támadások érnek, mert igyekszem megszüntetni a BKV eddigi tanácsadói szerződéskötési gyakorlatát - mondta szerdai, rendkívüli tájékoztatóján Kocsis István vezérigazgató. Hozzátette: tavaly szeptemberi bemutatkozásakor azt ígérte, áttekinti a szerződéskötési gyakorlatot, és csökkenti a költségeket. Míg 2007-ben 700, 2008-ban 420 millió forintot költött tanácsokra a vállalat, az év első két hónapjában csupán 35 milliót fizettek ki ilyen címen.

Kocsis meglepőnek nevezte, hogy csak most támadják "bizonyos politikai és üzleti körök", és nem rögvest a kinevezését követően. Szerinte részben teljesen felesleges, nyilvánvaló igazságokat tartalmazó tanácsokra költött eddig a BKV, ennek megszüntetésével viszont sokak tyúkszemére lépett, úgy vélte, ezért támadják. A vezérigazgató szerint nagyjából egymilliárd forint "szivárgott el" ilyen okból évente a közlekedési vállalattól. Kérdésre válaszolva hozzátette: egyáltalán nem állítja, hogy elődei kárt okoztak volna a cégnek, "bizonyára ők is le akarták szorítani ezeket a költségeket, csak eddig jutottak".

Többszöri újságírói kérdésre is csak annyit mondott: "pontosan tudom, kik ezek, de ez nem barkochba". Hozzátette még: nem Hagyó Miklós (MSZP) városüzemeltetési főpolgármester-helyettesről van szó, vele "korrekt munkát végzünk", és "senki sem tud éket verni közénk".

Kocsis szerint speciális szaktudást ezentúl is fog igénybe venni tanácsadóktól a BKV, ez évre 300-350 millió forint értékben.

Az off-shore cégeknek adott több tízmilliós megbízásokkal kapcsolatban azt mondta: a két, szóban forgó megbízás már meg is térült. Kocsis szerint nem érdemes "nagy nevekkel" tanácsadói megbízásokat végeztetni, mert e cégeknél túl magas a rezsiköltség, és "a márkanevet kell megfizetni". Másrészt egyes, meg nem nevezett nagy cégek -állította a vezérigazgató - még pénzért sem hajlandóak a BKV-nak dolgozni,a közlekedési vállalat bizonytalan anyagi helyzete miatt. Közölte azt is, hogy az off-shore nem ördögtől való, csak ezt Magyarországon még kevesen értik.

A vezérigazgató ígéretet tett arra, hogy a BKV honlapján hamarosan közzéteszik az összes tanácsadói megbízást, összegekkel.

A lapunk által megírt, belga használtbuszok esetleges megvásárlásáról - amelyről úgy fogalmazott, hogy "törvénytelen umbuldát híreszteltek egyesek" - azt mondta: a BKV-nak egymilliárd forintja van, hogy buszokat vegyen, jelenleg a naponta forgalomba engedett 1200 buszhoz ugyanis egyáltalán nincs tartalékjármű, pedig negyven kellene. A Van Hool által eladásra kínált 32 busz paramétereit még vizsgálják, ha megfelelőnek találják, ki fogják írni a megfelelő közbeszerzési eljárást.

A BKV-vezér nem számít sztrájkra, reményét fejezte ki, hogy végül meg tudnak állapodni a szakszervezetekkel. Kocsis szerint célja az, hogy infláció feletti béremelés ne legyen. A sajtótájékoztatón a közönség soraiban helyet foglaló Nemes Gábor, az egyik buszos szakszervezet vezetője azt mondta: elmozdultak a kompromisszum felé, ami "eltolja egy esetleges konfliktushelyzet lehetőségét".

A főpolgármesteri kabinet által többször visszaadott holding-koncepcióról azt mondta: a városháza egyetért azzal, hogy a BKV jelenlegi struktúráját át kell alakítani, "csak a menetrendben és a feltételrendszerben nincs egyetértés". A vezérigazgató szerint már augusztusra létrejöhet a BKV - kezdetben százszázalékos tulajdonát képező - leányvállalata, amelybe a HÉV-vonalakat szerveznék ki.

Kocsis István vezérigazgatósága óta is tízmilliókkal távoztak a helyettesek.
Kocsis István a BKV vezérigazgatói pályázatával
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.