A soproni bukás is siettette a kormány médiakampányát?

Médiakampányt indított a kormány: több lapban – köztük a Népszabadságban is – egész oldalas hirdetésben tette közzé álláspontját az IMF-tárgyalásokról.

Az MTI összefoglalója szerint a Napi Gazdaságban és a Magyar Nemzetben megjelent hirdetésekben a „mit várunk az IMF-től?” kérdésre azt a választ adták: tiszteletet, bizalmat! A Népszavában, a Népszabadságban és a Metropolban az ingatlanadót, a Magyar Hírlapban és a Blikkben a családi támogatások csökkentését utasítják el.

Az internetes „mémkészítőket” megihlette a hirdetés
Az internetes „mémkészítőket” megihlette a hirdetés

A távirati iroda jelentése szerint Giró-Szász András kormányszóvivő azt közölte: az állampolgárok pontos és széles körű tájékoztatását szolgáló médiakampány 200 millió forintba kerül. Ennek során a kabinet arra akarja felhívni a figyelmet, hogy a 2008-as megállapodással, illetve az azóta az Európai Unióban megkötött IMF-megállapodásokkal ellentétben vannak olyan területek, amelyekben biztosan nem tudnak engedni. Giró-Szász András hangsúlyozta: a kormány nem az IMF ellen harcol, a hirdetésekben megfogalmazottakat olyan reális üzeneteknek tartja, amelyeket a tárgyalások írásos anyagai és a szóbeli egyeztetések alátámasztanak. A szóvivő kifejtette azt is, hogy a magyar kormány álláspontja változatlan, az országot és az adósságot minden további nélkül lehet finanszírozni, az IMF-megállapodás azonban könnyítést jelenthet.

Meglehetősen ellentmondásosnak tartja a médiakampányt Filippov Gábor, a Magyar Progresszív Intézet elemzője. Mint azt érdeklődésünkre elmondta, nyilvánvalóan belpolitikai célokat szolgált az akció, a kormánypárt, érzékelve, hogy mára elveszítette szavazói jó részét, a mellette kitartó, mostanra kevesebb mint másfél milliós táboron belül próbálja minimalizálni az IMF/EU-tárgyalások és az újabb megszorítások miatti népszerűségvesztését.

Szerinte ezt támasztja alá az, hogy a hirdetésekben visszaköszön a „szabadságharcos retorika”, valamint az: újból elővették az általuk gyakorta emlegetett, valójában fiktív IMF-követeléslista sokszor cáfolt tételeit is. Mindennek azonban az elemző szerint ellentmondani látszik az, ahogyan elosztották, elhelyezték a hirdetéseket. Mint fogalmazott: különös és érthetetlen, hogy most más, kormánypártinak nem mondható lapok mellett a Népszaván keresztül is megpróbálják eljuttatni üzenetüket.

Emiatt nem zárja ki, hogy egyszerűen nem volt kellően átgondolt a kampány. Ami arra utalhat: egyebek mellett a hétvégén Sopronban elveszített időközi választás nyomán a kormánynál úgy értékelték, „nagyobb a baj, mint gondolták”, a keddi kampány pedig valójában nem volt más, mint egy kétségbeesett próbálkozás a presztízsveszteség legalább részleges ellensúlyozására.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.